اختصاص ۲۰ درصد اعتبارات چهارمحال و بختیاری به بخش فرهنگ و هنر

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه فرهنگ و هنر گفت: هم‌اکنون ۲۰ درصد اعتبارات این استان به بخش فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

علی شهریارپور روز پنجشنبه در نشست با استاندار و مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این استان ظرفیت‌های هنری، فرهنگی و اقتصادی قابل‌توجهی دارد که دیده نشده است.

وی افزود: توجه به جایگاه اصلی فرهنگ و هنر به‌ویژه در چهارمحال و بختیاری در برنامه توسعه هفتم کشور ضروری است.

شهریارپور به لزوم تامین اعتبار برای تکمیل فرهنگسرا‌های شهر‌های استان تصریح کرد: امسال منابع استانی فرهنگی و هنری در چهارمحال و بختیاری ۱۳ هزار میلیارد ریال است که پاسخ‌گوی نیاز این بخش نیست.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: درخواست می‌شود از ردیف‌های ملی و بودجه‌های در اختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغی به حوزه فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: روند اجرای پروژه مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد نیمه‌کاره باقی‌مانده و نیازمند اعتبار اختصاص است.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر رییس‌جمهور ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های فرهنگی استان در مدت سه سال تصویب شد که تخصیص سریع‌تر آن می‌تواند به تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های این حوزه کمک کند.

شهریارپور به تصویب طرح مرکز قرآنی چهارمحال و بختیاری با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رییس‌جمهور به استان اشاره و تاکید کرد: صدور مجوز ماده ۲۳ این طرح ضرورت دارد.

وی افزود: احداث و راه‌اندازی کتابخانه مرکزی شهرکرد به مجوز ماده ۲۳ و اختصاص ردیف اعتباری ملی نیاز دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای ساخت ساختمان خانه مطبوعات و خبرنگاران استان امکان تخصیص اعتبار از منابع استانی وجود نداشت و باید این طرح با کمک‌های اعتباری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی شود.

شهریارپور یادآور شد: هم‌اکنون ۵۰ درصد پُست‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خالی است و این اداره‌کل کمبود نیروی انسانی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار