رییس پلیس راه استان کرمانشاه عامل انسانی را علت ۷۰ درصد تصادفات منجر به مرگ در استان دانست و گفت : علاوه بر خطای انسانی، نقص راه‌های استان هم به نسبت در تصادفات جاده‌ای تاثیرگذار است.

کیخسرو دستغیب رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت : متأسفانه در سه ماهه تابستان سال گذشته، ۱۳۴ نفر از هموطنان در سطح راه‌های استان بر اثر حادثه تصادف فوت کرده و حدود یک‌هزار و ۵۴۹ نفر هم مصدوم شدند.

وی در تعریف شناسایی نقاط حادثه‌خیز، گفت: بیش از سه فقره تصادف در یک محل و به فاصله ۳۰۰ متر از محل تصادف در فاصله سه ساله تصادفات فوتی بیش از ۲ نفر و جرحی بیش از ۳ نفر، به عنوان محل حادثه‌خیز مشخص می‌شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی ۷۸ نقطه حادثه‌خیز جدید در محور‌های استان، گفت: نقاط مذکور به اداره راهداری حمل و نقل و راهور فراجا منعکس شده تا نسبت به اصلاح و مرمت به صورت زودبازده و در کوتاه مدت و دراز مدت اقدام کنند.

دستغیب عامل انسانی را مقصر ۷۰ درصد تصادفات منجر به مرگ در استان دانست و افزود: بیشترین نوع تصادفات برون شهری با ۵۴ درصد ناشی از نوع واژگونی و خروج از جاده به علت خستگی، خواب آلودگی، عدم توجه به جلو، صحبت با گوشی همراه یا حواس پرتی، تخطی از سرعت مجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه از سوی رانندگان است.

وی علاوه بر خطای انسانی، نقص راه‌های استان را هم نسبت به تصادفات تاثیرگذار دانست و گفت: استان کرمانشاه ۴۶۷ کیلومتر بزرگراه دارد که متأسفانه فاقد آزادراه هستیم.

دستغیب ۳۲ درصد تصادفات منجر به مرگ جاده‌های استان را بر اثر انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز عنوان کرد و یادآور شد: اکثر محور‌های استان به صورت دو طرفه غیرمجزا است که بیشتر تصادفات از نوع رخ به رخ، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ که ناشی از بی‌توجهی رانندگان به قانون و مقررات و همچنین نقص راه‌ها است، به وقوع می‌پیوند .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.