قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها موجب شده تا به ۹۰ روستای استان با تانکر آبرسانی شود.

منصور درتومی قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی در سال‌های اخیر موجب افت شدید سطح آب‌های بحران زیرزمینی بویژه چشمه‌ها، قنات‌ها و چاه‌ها در روستا‌های استان شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ روستای استان دچار تنش آبی است، گفت: روزانه ۱۰ تانکر در ۲ شیفت کار آبرسانی به روستا‌های بی آب استان را انجام می‌دهد.

درتومی اضافه کرد: برای رفع مشکل کم آبی در بلند مدت نیز حفر ۲۵ حلقه چاه جدید آبی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز مشترکان از مصارف غیرشرب، گفت: مدیریت مصرف آب و پرهیز از مصارف غیر شرب، بهترین راهکار برای مقابله با تنش آبی در روستا‌ها است به گونه‌ای که از روستاییان می‌خواهیم از آب شرب برای دام‌ها و آبیاری صیفی جات استفاده نکنند.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان گفت: خراسان شمالی با کمبود منابع آبی شیرین مواجه است و آب آشامیدنی اهالی مناطق شهری و روستایی آن به سختی تامین می‌شود بنابراین شهروندان باید در مدیریت مصرف آب اهتمام جدی داشته باشند.

درتومی همچنین انجام انشعابات غیر مجاز از شبکه‌های آبرسانی به منازل را اقدامی غیر قانونی اعلام کرد و گفت: طی سال جاری ۳۰۰ انشعاب غیر مجاز در استان کشف شده است که بیشتر آن‌ها در مناطق روستایی کشف شده‌اند.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۳۲۱ هزار مشترک آب شهری و روستایی و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

برچسب ها: تنش آبی ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.