معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو:

اجرایی شدن سند محرومیت زدایی در حوزه آب

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: سند محرومیت زدایی آب در کشور تدوین شد.

  معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: سند محرومیت زدایی حوزه آب با هدف بهره مندی روستا‌ها از آب شرب سالم و پایدار تدوین و وارد فاز اجرا شده است.

مهدی خان‌احمدی  گفت: تدوین سند محرومیت زدایی حوزه آب کشور اقدام بزرگی است که در آن وضعیت آبی موجود و برنامه‌های حوزه آبرسانی به تمام روستا‌های دارای تنش آبی تعیین تکلیف شده است.

او گفت: محرومیت زدایی از روستا‌های بدون آب آشامیدنی از مهمترین برنامه‌های دولت مردمی است که این اقدام با بهره گیری از ظرفیت بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

خان احمدی گفت: طرح جهاد آبرسانی زیرساخت‌های تامین آب پایدار در روستا‌های هدف را توسعه می‌دهد تا مردم این مناطق به آب سالم و پایدار دسترسی داشته باشند.

معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت : پروژه‌های طرح جهاد آبرسانی به صورت جهادی و بر اساس استاندارد‌های فنی اجرا می‌شود.

او گفت : گرچه پروژه‌های جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی خوبی در خراسان شمالی اجرا می‌شود، اما برای محرومیت زدایی کامل در حوزه آب باید از ظرفیت‌های خیران نیز بهره گیری شود.

خان احمدی گفت : هم اینک شاهد همکاری و تعامل بسیار خوب شرکت آبفای خراسان شمالی و بسیج سازندگی در اجرای پروژه‌های جهاد آبرسانی هستیم که این امر می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای سایر استان‌ها باشد.

جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستا‌هایی است که یا فاقد آب سالم بهداشتی هستند و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند، طرحی که به وسعت روستا‌های ایران برای رفع تشنگی روستا‌ها تدوین شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم شاخص برخورداری از آب شرب روستایی به ۸۰ درصد برسد.

بازدید از پروژه‌های طرح جهاد آبرسانی در روستا‌های محروم رازوجرگلان و مانه و سملقان و دیدار با استاندار خراسان شمالی از برنامه‌های سفر ۲ روزه معاون مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو به خراسان شمالی است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان نیز در این جلسه گزارشی از روند اجرای پروژه‌های آبرسانی در مناطق محروم ارائه نمود.

برچسب ها: آبرسانی ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.