کمیته اهلیت‌سنجی سرمایه‌گذاران فرش چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: پس از دریافت مجوز ناحیه صنعتی فرش در راستای تکمیل زنجیره ارزش فرش، سرمایه‌گذاران علاقمند این حوزه و متخصصان فرش فراخوان می‌شوند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: پس از دریافت مجوز ناحیه صنعتی فرش در راستای تکمیل زنجیره ارزش فرش، سرمایه‌گذاران علاقمند این حوزه و متخصصان فرش فراخوان می‌شوند و پس از اهلیت‌سنجی در کمیته ویژه و با توجه به دانش تعاونی‌های فرش از پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند می‌شوند.

محمدکاظم منزوی روز شنبه در نشست کمیته فرش استان اظهار داشت: ناحیه صنعتی فرش باید به صورت متمرکز پیگیری و زیرساخت‌های آن انجام شود.

وی با بیان اینکه نقش معیشتی فرش بسیار مهم است، گفت: اداره فرش تجربه‌های موفق استان‌های دیگر را گردآوری و تجربه‌های موفق را اجرایی کند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری بر تدوین شناسنامه فرش استان تاکید کرد و افزود: شناسنامه فرش و عملیات تکمیلی فرش برای صادرات با اولویت پیگیری شود و بخش‌هایی برای فرش‌های صادراتی در استان ایجاد می‌شود.


بیشتر بخوانید


منزوی تصریح کرد: پروژه تکمیلی برای رونق تولید فرش تا صادرات باید تدوین شود و مشکلات فعالان عرصه فرش در تمام چرخه از تولید مواد اولیه تا تولید و صادرات باید در این پروژه دیده و رسیدگی شود.

وی افزود: اولویت ما در فرش تشکیل و بروز رسانی بانک اطلاعاتی بافندگان فرش و تعاونی‌ها و پشم‌ریسی‌ها و رنگرزی هاست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز از تشکیل شورای مُزد فرش در استان خبر داد و گفت: شورای مزد تجربه موفق یکی از استان‌های کشور بوده است که طرح مطالعات جهت راه‌اندازی این شورا در استان آغاز شد.

فضل‌الله رحمتی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ هزار بافنده بر ۵۰ هزار دار قالی استان گفت: اولویت صمت در حوزه فرش تولید صادرات‌گرا و حمایت ویژه از بافندگان فرش به ویژه بیمه قالیبان است.

وی همچنین با اشاره به وجود مواد اولیه نامرغوب و تقلب در بافت گفت: در راستای ارتقای بافت فرش و جلوگیری از تولید فرش‌های نامتعارف از نظر کیفیت دوره‌های آموزشی ویژه در تمام شهرستان‌ها اجرایی شده است و با فعال شدن شورای مزد هم از تولید هر گونه فرش بی‌کیفیت جلوگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار