پیش بینی برداشت ۶۰ هزار تن گندم در شهرستان اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶۰ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

سیاوش نیرومند گفت: در سال زراعی جاری ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم دیم در سطح شهرستان به زیر کشت رفته و پیش بینی می‌شود با لحاظ خسارت سرمازدگی و خشکسالی حادث شده در مزارع حدود ۶۰ هزار تن محصول گندم از مزارع این شهرستان استحصال گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل عمده ارقام گندم کشت شده در مزارع این شهرستان را شامل ارقام کاسگوژن، پیشگام، میهن، حیدری و اوکلید از ارقام آبی و آذر ۲ ، باران، واران، رصد و صدرا از ارقام دیم عنوان کرد.

به گفته او، به منظور خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، هفت مرکز خرید گندم به اسامی تعاونی نیار، تعاونی آقبلاغ رستم خان، تعاونی هیر، انباراولدوز گندم، کارخانه‌های آرد سامیان، سعید و سبلان در این شهرستان دایر گردیده است.

نیرومند گفت: بر اساس قیمت خرید تضمینی دولت ۱۵ هزار تومان برای هر کیلوگرم محصول گندم ابلاغ شده و کشاورزان می‌توانند با هماهنگی مسئولان خرید نسبت به تحویل محصول تولیدی خود اقدام نمایند.

او به کشاورزان توصیه کرد به منظور کاهش تلفات در امر برداشت گندم که تاثیر مستقیم بر میزان تولید و در آمد کشاورزان دارد از ورود کمباین‌های فاقد برچسب معاینه فنی به مزارع جلوگیری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل می گوید: کشاورزان با حضور در مزرعه به عملیات برداشت کمباین نظارت کافی داشته باشند و در صورت بروز مشکل به کارشناسان پهنه یا کارشناسان مکانیزاسیون مراجعه نمایند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.