سرپرست فدراسیون روستایی و بازی های محلی بعد از ۸ ماه همچنان به فعالیت خود در این فدراسیون ادامه می دهد.

در حالی مجامع انتخاباتی چند فدراسیون در پیش است که حضور سرپرستان در بین نامزد‌ها و وجود شرایط نابرابر برای انتخابات، همچنان از سوی وزارت ورزش و جوانان نادیده گرفته می‌شود.

یکی از مشکلات همیشگی ورزش ایران در سال‌های اخیر، برگزاری مجامع انتخاباتی در شرایط نابرابر بوده که بار‌ها اعتراض نامزد‌ها درپی داشته و حتی کار را به شکایت و حاشیه‌سازی نیز کشانده است.

اکنون نیز مجمع انتخاباتی چند فدراسیون در پیش است که انتظار می‌رود وزارت ورزش شرایط برابری را برای نامزد‌ها فراهم کند تا دیگر بهانه‌ای باقی نماند.

یکی از این فدراسیون‌ها که دهم مردادماه مجمع انتخاباتی در پیش دارد، فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی و محلی است که انتظار می‌رفت مسئولان وزارتخانه از چند ماه قبل برای برگزاری عادلانه انتخابات تصمیمات جدیدی اتخاذ کنند، اما اتفاقی رخ نداد.

عباسعلی اکبری، غلامرضا جعفری، محمدرضا بحرگرد، عباس حاجی‌زاده، علیرضا احدی و علیرضا پسندیده نفراتی هستند که برای ریاست فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی و محلی ثبت‌نام کرده‌اند.

نکته جالب در این میان، ثبت نام علیرضا پسندیده است که بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به‌عنوان مدیر کل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش منصوب شد.

او سپس از آبان‌ماه ۱۴۰۱ سرپرست فدراسیون شد و اکنون بیش از هشت ماه است که سرپرست این فدراسیون بوده و برای ریاست نیز تلاش می‌کند. در حالیکه سرپرستی نباید بیش از ۶ ماه به طول انجامد و افراد منصوب شده موظفند تا شرایط انتخابات برابر و عادلانه را فراهم کنند. توقع می‌رفت وزارت ورزش از چندی پیش با انتصاب سرپرستی بی‌طرف برای این فدراسیون، شرایط برابر را فراهم کند، اما پسندیده هنوز بر راس فدراسیون است؛ مساله‌ای که موجب اعتراض سایر نامزد‌ها شده که البته حرفی کاملا منطقی است.

همچنین غلامرضا جعفری که سابقه ریاست این فدراسیون را دارد و اکنون نیز نامزد شده، در تاریخ اول اردیبهشت ماه طبق ابلاغیه وزارت ورزش که به امضای معاون توسعه مدیریت و منابع رسیده، به افتخار بازنشستگی نائل شده و طبیعتا نمی‌تواند در مجمع شرکت کند.

چه ایده‌آل خواهد بود که در همین روز‌های باقی مانده مسئولان وزارت ورزش با انتخاب سرپرست برای فدراسیون روستایی و بازی‌های بومی و محلی به شائبه‌ها پایان داده و شرایط را برای رای‌گیری عادلانه فراهم کنند.

فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه نقش مهمی در شادابی و ایجاد انگیزه در بین جوانان روستا‌های سراسر کشور دارد و قطعا با حضور مدیری باتجربه و توانمند است که می‌تواند در ورزش کشور به جایگاه واقعی خود برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۸ تير ۱۴۰۲
نه به عباسعلی اکبری
آخرین اخبار