بن والاس یکی دیگر از وزیرانی است که کابینه ریشی سوناک را ترک می‌کند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس که از زمان نخست وزیری جانسون در این سمت ایفای نقش کرده یکی دیگر از وزیرانی است که کابینه ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس را ترک می‌کند.

بن والاس همچنین به رسانه‌ها گفت در انتخابات آینده سراسری نیز نامزد نمایندگی مجلس نخواهد شد.

اعلام ترک کابینه ریشی سوناک از جانب بن والاس، وزیر دفاع انگلیس چند روز پس از آن روی می‌دهد که او از ولودیمیر زلنسکی خواست اندکی قدرشناس باشد و متوجه باشد که انگلیس شرکت فروش کالای آمازون نیست که فهرست بلند نیاز‌های خود را به آن ارائه می‌دهد. اظهاراتی که در حاشیه نشست سران ناتو در لیتوانی جنجال بر انگیز شد و ریشی سوناک را به دلجویی از زلنسکی واداشت و در سخنانی مغایر با دیدگاه بن والاس گفت که اوکراین همواره قدردان کمک‌های انگلیس بوده است.

اما ظاهرا این اظهارات و واکنش‌ها اختلافات کابینه ریشی سوناک را درباره نحوه تداوم کمک به اوکراین آشکار‌تر کرده است.

والاس همچنین تایید کرد که کابینه را در ترمیم بعدی که احتمالا نخست وزیر انگلیس در سپتامبر امسال انجام خواهد داد، ترک می‌کند.

بن والاس به تایمز گفت: من در سال ۱۹۹۹ با ورود به پارلمان اسکاتلند وارد سیاست شدم و در تشریح مشغله‌های خود در سال‌های اخیر افزود: بیش از هفت سال را با سه تلفن کنار تختم گذرانده ام. 

این شرایط در حالی است که تلاش‌های چندین ماهه انگلیس برای به دست آوردن دبیر کلی ناتو و سپردن آن به بن والاس که خود بار‌ها برای کسب این جایگاه ابراز تمایل کرده بود شکست خورد و بار دیگر دبیر کل فعلی ناتو در سمت خود باقی ماند.

وزیر دفاع ۵۳ ساله انگلیس که از جانب شماری از هم حزبی هایش نامزد رهبری حزب محافظه کار نیز بود، ماه گذشته پس از اینکه ظاهراً نتوانست حمایت آمریکا و اروپائیان را برای به دست آوردن این سمت جلب کند، خود را از رقابت برای جانشینی ینس استولتنبرگ دبیر کلی فعلی ناتو کنار کشید. 

بن والاس همچنین به تایمز گفت: میل به گذراندن وقت بیشتر با اعضای خانواده از جمله سه فرزندش از جمله دلایل او برای ترک سیاست بوده است.

اما تحلیل گران می‌گویند او که جزء گروه حامیان جانسون در حزب محافظه کار است و در جبهه مقابل ریشی سوناک قرار دارد طبیعی است که از کابینه جدا شود.
این جدایی نحوه تداوم کمک انگلیس به اوکراین را که بار‌ها خود را پیشتاز آن معرفی کرده به چالش می‌کشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار