پوتین: مسلح کردن اوکراین به مهمات خوشه‌ای جنایت است

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد جامعه بین‌الملل باید عرضه و استفاده از مهمات خوشه‌ای در اوکراین را جرم تلقی کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز یکشنبه گفت که مسکو معتقد است جامعه بین‌الملل باید عرضه و استفاده از مهمات خوشه‌ای در اوکراین را جرم تلقی کند.

پوتین در مصاحبه‌ای با کانال روسیه-۱ به اظهارات قبلی مقامات آمریکایی مبنی بر جرم خواندن استفاده از مهمات خوشه‌ای اشاره کرد و همچنین به این کشور هشدار داد که روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورت استفاده اوکراین از بمب‌های خوشه‌ای پاسخ دهد.

پوتین اذعان کرد که روسیه دارای منابع فراوانی از انواع مهمات خوشه‌ای است، اما خاطرنشان کرد که نیرو‌های این کشور علیرغم کمبود‌های قبلی، تاکنون از این سلاح‌ها در اوکراین استفاده نکرده اند.

پیشتر، سفارت روسیه در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین در این مرحله «مستاصل» شده‌اند و بدون شک هنگام استفاده از مهمات خوشه‌ای که از آمریکا دریافت کرده‌اند، هیچ محدودیتی برای خود در نظر نمی‌گیرند. 

همچنین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هشدار داد که در صورت ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، روسیه مجبور خواهد شد از تسلیحات مشابه علیه نیرو‌های اوکراینی استفاده کند. به گفته وی، روسیه تاکنون از مهمات خوشه‌ای در جنگ استفاده نکرده است، زیرا این مهمات می‌تواند برای غیرنظامیان خطرناک باشده. او تاکید کرد که ارائه چنین تسلیحاتی از سوی واشنگتن تنها درگیری را طولانی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۵ تير ۱۴۰۲
غرب جمعی ذات شیطانی و پلید خودشو کاملا نمایان کرد که در رسیدن به اهداف خودش از هیچ جنایتی فروگذار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۵ تير ۱۴۰۲
همه تون مثل هممید...وحشی و خونخوار با سابقه قبلی و فعلی استعمارگری و جنایت و خیانت به بشریت...
آخرین اخبار