آذربایجان غربی میزبان «استان آپ»

چهارمین رویداد کمک نوآور (استارت آپی) با عنوان «استان آپ» شهریور امسال در آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران برگزاری چهارمین رویداد استانی استارت آپی در ارومیه را نوید داد و آن را  اتفاق مبارکی دانست و افزود: به واسطه برگزاری چنین رویدادهایی، شرکت‌های دانش بنیانی که ناشناخته مانده اند شناسایی و به سرمایه گذار معرفی می‌شوند.

جواد کرمی گفت: چنانچه توسعه‌ای در تولید و یا اقتصاد کشور‌های مختلف دنیا روی داده مرهون استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: هم مرزی استان با ۳ کشور، ظرفیتی مغتنمی است که می‌توان از این ظرفیت با هدف ارتقای علمی و حتی صدور علم از طریق شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: خوشبختانه سال گذشته در شاخص‌های اقتصادی استان و تعهد شغلی، توانستیم به موفقیت‌های مدنظر برسیم که این مهم در سایه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی رخ داد.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست خبری با بیان اینکه سه دوره رویداد "استان آپی" در استان‌های کرمان، قزوین و سمنان برگزار شده است ۲۱۳ تیم در آنها شرکت کرده بودند، گفت: شهریور ماه امسال چهارمین رویداد استان آپی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود که علاقه مندان می‌توانند تا ۲٠ مردادماه برای ثبت نام این رویداد به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی به آدرس ghazal.inif.ir مراجعه کنند.

مصطفی بغدادی تقویت جریان سرمایه گذاری جسورانه و جذب سرمایه در استان‌ها را از اهداف برگزاری این رویداد استان آپی عنوان کرد و گفت: ظرفیت‌های سرمایه پذیری در طرح‌های فناورانه و کسب و کاری در استان‌ها شناسایی و سپس به نهاد‌های سرمایه گذار معرفی می‌شوند که دوره‌های توانمندسازی، آموزشی و مشاوره نیز برگزار می‌شود تا تیم‌ها توانمند شوند.

بغدادی تعداد شرکت‌های دانش بنیان کشور را ۸ هزار و ۷۹۹ مورد اعلام کرد و گفت: در آذربایجان غربی نیز ۹۵ شرکت فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.