مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه کمبود رادیولوژیست را چالش اصلی سیستم درمانی کشور از جمله بیمارستان‌های تامین اجتماعی کرمانشاه دانست و گفت : سه رادیولوژیست در دو بیمارستان فعال این سازمان، در استان داریم.

میثم حجتی‌پور، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : این مدیریت براساس آخرین ارزیابی‌های انجام شده با ۶۶ درصد رتبه اول توسعه‌ای را در کشور از آن خود کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲ بیمارستان (شهدا و حضرت‌معصومه (س)) این سازمان در استان، ادامه داد: راه‌اندازی بخش ال. دی. آر، زایشگاه مدرن و بخش مراقبت‌های ویژه کودکان در بیمارستان حضرت معصومه (س) و پیشرفت ۴۰ درصد اورژانس بیمارستان شهدا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اورژانس‌های درمان تأمین اجتماعی کشور از جمله اقدامات توسعه‌ای در بخش مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه، از راه‌اندازی بخش ام. آر. آی تا قبل از پایان سال در بیمارستان حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: مجوز IPD برای پذیرش بیماران بین‌المللی بیمارستان شهدا اخذ شده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ تجهیزات هیچگونه مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: دستگاه سونوگرافی پرتابل، دیالیز پرتابل، رادیولوژی... را داریم.

حجتی‌پور در تفاوت بیمارستان‌های تأمین اجتماعی با دولتی، گفت: در بیمارستان‌های دولتی رزیدنت‌ها در تمام ایام و ساعت شبانه‌روز حضور دارند، اما در تأمین اجتماعی رزیدنت و یا دانشجوی دوره تخصصی نداریم؛ تمام کار‌ها توسط پزشک انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در بعضی از تخصص‌ها با چالش مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: مانند متخصص رادیولوژی، البته سیستم درمانی کشور در بحث رادیولوژی جزء تخصص‌های است که مشکل دارد.

حجتی‌پور تصریح کرد: یک متخصص رادیولوژی در بیمارستان شهدا داریم که هر روز صبح تمام بیماران بستری و آماده عمل و حتی بخش از بیماران سرپایی را انجام می‌دهد و در بیمارستان حضرت معصومه (س) دو متخصص رادیولوژیست داریم که مجوز ام. آر. آی گرفته شده و نصب آن در بیمارستان حضرت معصومه (س) به پشتوانه وجود این دو متخصص است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.