رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ساخت پروژه قرارگاه عملیاتی اورژانس پیش‌بیمارستانی و خدمات سلامت در مرز خسروی خبر داد.

مسعود قلعه‌سفیدی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه درباره اقدامات کمیته بهداشت و درمان اربعین، با بیان اینکه تاکنون دو جلسه در این رابطه برگزار شده، گفت : پیگیری‌های لازم در رابطه با تامین دارو و تجهیزات مصرفی و سرمایه‌ای انجام گرفته است.

وی از مکاتبه با سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اخذ سهمیه سرم تا سه برابر میزان خواسته شده در سال گذشته و همچنین تلاش برای اخذ اعتبارات لازم خبر داد.

قلعه‌سفیدی به تلاش برای ساخت پروژه قرارگاه عملیاتی اورژانس پیش‌بیمارستانی و خدمات سلامت در مرز خسروی اشاره و عنوان کرد: درصدد تجهیز کانکس یا اتاق‌های سرد در ضلع غربی و شرقی منطقه صفر مرزی هستیم.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیگیر احداث راه تردد ویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز خواهیم بود.

قلعه‌سفیدی از تدوین جدول ارزیابی خطر خبر داد و گفت: تعیین جانمایی پایگاه‌های ثابت، سیار، محل استقرار هلال احمر، موکب‌ها، ادارات راه با توجه به نیاز‌های واحد‌های سلامت از دیگر اقدامات کمیته بهداشت و درمان اربعین است.

وی از لغو مرخصی اعضای ستاد، عملیات و نیرو‌های تخصصی از بیست و هفتم مرداد تا بیست و دو شهریور ماه خبر داد و افزود: با همکاری معاونت درمان و معاونت امور بهداشتی، برنامه‌ریزی آموزشی بر اساس ارزیابی خطر صورت گرفته است.

قلعه‌سفیدی با اشاره به اعلام آمادگی برای برگزاری کارگاه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، خاطرنشان کرد: در ایام اربعین دو بیمارستان صحرایی در مرز خسروی برپا می‌شود.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، برآورد نیاز‌های لجستیک و نیروی تخصصی مورد نیاز و پیگیری و نظارت بر قرارگاه عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی و خدمات سلامت را از دیگر اقدامات کمیته بهداشت و درمان اربعین خواند.

قلعه‌سفیدی از فراهم‌آوری زیرساخت‌های لازم ویژه اربعین خبر داد و اذعان کرد: نیازمندی‌های اربعین در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی تعیین‌شده و درصدد فراهم‌سازی هستیم.

وی به تجهیز مرکز EOC مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات فوریت‌های پزشکی در قصرشیرین و تلاش برای برقراری ۱۵ خط تلفن ثابت ویژه قرارگاه عملیاتی اورژانس پیش‌بیمارستانی و خدمات سلامت اشاره کرد.

به‌گفته رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، چهار چشمه سرویس بهداشتی در قصرشیرین احداث خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.