سمینار بازگشت به خود با موضوع هویت‌شناسی نوجوان ایرانی در شیراز برگزار شد

با حضور استاندار فارس و دیگر مسئولان شهری همایش بزرگ بازگشت به خود با موضوع هویت نوجوان ایرانی با حضور ۶٠٠ نفر از نوجوانان نخبه شهر شیراز به همت دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی فارس برگزار شد.

عبدالعلی کریمی در این همایش، گفت: دشمنان انقلاب فعالیت‌های زیادی در حال انجام است که جوانان این مرز و بوم را از هویت ایرانی اسلامی خود دور کنند.

او با بیان اینکه وظیفه شما نوجوانان این است که ابتدا باید به خود بیایند و ببینند که هدف دشمن چیست و این اقدامات به چه منظوری است؟ چرا می‌خواهند هویت اصیل ایرانی و اسلامی را از نوجوان بگیرد، به سال‌های ابتدایی انقلاب اشاره کرد و گفت: نوجوانانی داشتیم که همدوش بزرگتر‌ها این انقلاب عظیم را به وجود آوردند، و بعد از آن با سن و سال‌هایی کم، اما عظمی راسخ و عقیده‌ای ارزشمند، در جنگ حضور یافتند.

کریمی با اشاره به سن و سال شهدای هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: تعداد بالای شهدا در سنین پایین بین ۱۳ تا ۱۵ ساله در خط مقدم و نه در بمباران‌ها، نشان از هویت اصیل این جوانان است، چرا که امام با انقلابش هویت داد به این قشر و آنان را در تمامی امور به کار می‌گرفت و آن‌ها را تشویق و تمجید می‌کرد که در صحنه حضور داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با اشاره به اینکه در زمان جنگ، جوانان و نوجوانان سراز پا نمی‌شناختند برای حضور در جبهه و دفاع از مرز و بوم کشور، ادامه داد: به همین دلیل است که در هشت سال جنگ یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن نیفتاد، چراکه جوانان و نوجوانان، خود را شناختند و به اهمیت خود پی بردند که چه کار‌هایی می‌توانند انجام د هند.

سمینار بازگشت به خود با موضوع هویت‌شناسی نوجوان ایرانی در شیراز برگزار شد

کریمی با بیان اینکه عمده جنگ بر دوش جوانان بین ۱۳ تا ۲۲، ۲۳ ساله بود، گفت: دوران جنگ گذشت و دوران تثبیت نظام رسید و باید بدانیم الان در مرحله‌ای هستیم که دشمن با همه افکار و اعتقادات پلیدش می‌خواهد ما را از دوران گذشته پشیمان کند و در جوانان و نوجوانان یأس و ناامیدی ایجاد کند.

او با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های دشمن در فضای مجازی و در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای برای گرفتن هویت ایرانی اسلامی از نوجوانان و جوانان ما، تاکید کرد: اگر این هویت از جوانان ما گرفته شود، به راحتی بر کشور مسلط شده و آن را تجزیه می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: چنین گردهمایی‌ها ارزشمند است چرا که شما نوجوانان گرد هم جمع می‌شوید و مسائلی از کشور را که نظرتان می‌آید در کارگروه‌هایی به بحث و بررسی می‌گذارید و اگر راهکاری به ذهنتان رسید، ارائه می‌دهید، شما باید پویا باشید.

کریمی با بیان اینکه استانداری فارس تمام قد در خدمت شما دانش‌آموزان است و برای اینکه شما برنامه‌های خود را پیش ببرید، در حد امکانات خود، پشتیبان شماست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار