دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد: حملات انتحاری در افغانستان همچنان به عنوان یک نگرانی عمده مطرح است.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز با ارائه گزارشی از وضعیت حقوق بشر در ماه‌های اخیر در افغانستان اعلام کرد: حملات انتحاری حتی پس از روی کار آمدن حکومت سرپرست افغانستان هنوز هم یک نگرانی قابل توجه است و هر چند شمار این حملات کاهش یافته است، اما به نظر می‌رسد این حملات در کمتر از دو سال اخیر تلفات زیادی به همراه داشته است.

براساس گزارش یوناما، در کمتر از دو سال گذشته (پانزدهم اوت دو هزار و بیست و یک تا سی ام می‌دو هزار و بیست و سه) ۳ هزار و ۷۷۴ غیرنظامی براثر انفجار‌ها وحملات انتحاری در افغانستان کشته یا زخمی شدند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد شمار کشته‌های غیرنظامی را در این مدت هزار و نود و پنج نفر و تعداد مجروحان را  ۲ هزار و ۶۷۹ نفر اعلام کرد و افزود: ۷۵ درصد این افراد براثر انفجار‌ها در اماکن عمومی و پرجمعیت کشته یا زخمی شدند.

براساس گزارش دفتر نمایندگی سازمان ملل، کشته و زخمی شدن ۲ هزار و ۸۱۴ غیرنظامی (هفتصد و یک کشته و دو هزار و یکصد و سیزده زخمی) ناشی از انفجار بمب‌های دست ساز در مناطق پرجمعیت از جمله عبادتگاه ها، مدارس و بازار‌ها بوده است که عاملان این حملات، اعضای داعش بودند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در این گزارش از مسئولان حکومت سرپرست افغانستان خواسته است از چنین حملاتی جلوگیری کنند تا مردم بدون ترس و نگرانی به زندگی روزمره خودبپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.