افزایش سه برابری پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی کردستان

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۳۶۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان و جامعه معلولین زیرپوشش این سازمان پرداخت شد که نسبت به سال قبل آن سه برابر افزایش داشت.

حسین رسولی اظهار کرد: تمام افراد جامعه مخاطب و مشتری سازمان بهزیستی هستند و به نوعی از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

او افزود: قریب ۵۴ ماموریت شاخص با ۱۲۰ فعالیت طرح و برنامه در این سازمان در حوزه‌های مختلف برای گروه‌های هدف ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان عنوان کرد: در حوزه معاونت پیشگیری نیز اقشار مردم از خدمات این سازمان در سطح استان بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه خاصی به قشر نیازمند و افراد معلول در جامعه می‌شود، گفت: علیرغم تلاش و خدماتی که صورت گرفته به دلیل تورم و شکاف اقتصادی جامعه نیازمندان هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته رسولی، مستمری مددجویان بهزیستی هر ساله ۲۰ درصد افزایش می‌یافت، اما در سال گذشته طی دو مرحله ۵۶ درصد افزایش یافت.

او افزود: در راستای تسهیل ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و متقاضیان استان، ۱۷ نیروی متخصص به حوزه اورژانس اجتماعی اضافه شد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان ادامه داد: در حال حاضر ضایعه نخاعی نیازمند حق پرستاری پشت نوبت نداریم و براساس اولویت‌بندی افراد زیرپوشش خدمات قرار می‌گیرند.

او اضافه کرد: اعتبارت داخلی سازمان بهزیستی جوابگوی حجم بالای خدماتی که این سازمان به جامعه هدف ارائه می‌کند، نیست لذا بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و خیرین در قالب معاونت مشارکت‌ها دنبال می‌شود.

به گفته رسولی، در حال حاضر ۴۰۰ مرکز و موسسه خیریه تحت نظارت سازمان در حوزه خدمات‌رسانی به نیازمندان و جامعه معلولین فعالیت می‌کنند.

او عنوان کرد: در حوزه مشارکت‌های مردمی سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان بهزیستی و موسسات خیریه جمع‌آوری و هزینه شده است.

رسولی از رشد مشارکت‌های مردمی با وجود مشکلات اقتصادی مردم در سطح استان خبر داد و گفت: همکاری بسیار خوبی بین جامعه خیرین و سازمان بهزیستی در سطح استان وجود دارد و خوشبختانه مسیر خدمات بهتر به نیازمندان را فراهم کرده است.

به گفته او، با افزایش ۳ برابری بیش از ۳ هزار و ۳۶۶ فقره تسهیلات اشتغالزایی به نیازمندان و جامعه معلولین زیرپوشش این سازمان پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از پوشش بیش از ۹۴ درصدی غربالگری بینایی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی در حوزه مقابله با اعتیاد نیز ورود خوبی در سال گذشته داشت و این روند در سال جاری نیز ادامه داشته است.

او اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار متقاضی حمایت پشت نوبتی در استان کردستان وجود ندارد.

رسولی خاطرنشان کرد: تمام خانواده‌های ۲ قلوآوری با دهک ۷ و ۳ قلوآوری با هر دهکی در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار گرفته‌اند.

او افزود: جنس کار سازمان بهزیستی با سایر دستگاه‌های حمایتی تفاوت ویژه‌ای دارد چرا که علاوه بر مسائل مالی بحث توانمندسازی، توانبخشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.