۳۱ هزار کیسه سهمیه آرد فوق العاده همزمان با فرا رسیدن ایام محرم به نانوایان مازندران تعلق گرفت.

عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: به منظور تامین نان شهروندان و مراسم مساجد و هیات‌های مذهبی در ایام ماه محرم، طی پیگیری‌های بعمل آمده بیش از ۳۱ هزار کیسه سهمیه آرد مناسبتی فوق العاده به نانوایان استان اختصاص یافته و در اختیار کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها قرار گرفت.

او افزود: سهمیه آرد فوق العاده علاوه بر سهمیه ثابت ماهانه به واحد‌های خبازی کشیک منتخب کارگروه‌های آرد و نان هر شهرستان با لحاظ سهولت دسترسی مردم و هیات امنای مساجد و هیات‌های مذهبی به نان مورد نیاز در ایام محرم تخصیص یافت.

ضرورت ثبت نام هیات های مذهبی در سامانه هوشمند نانینو

وفائی نژاد گفت: جهت سهولت و تسریع در تامین به موقع نان مراسمات مذهبی و ثبت تراکنش صحیح در سامانه هوشمند نانینو، همه هیات امنای مساجد و هیات‌های مذهبی می‌بایست از طریق منوی کسب و کار (دائم یا موقت) در این سامانه ثبت نام نموده و پس از دریافت کد رهگیری و تایید از سوی فرمانداران شهرستان نسبت به خرید نان مورد نیاز خود از واحد‌های خبازی منتخب از طریق منوی مذکور اقدام کنند.

او افزود: نانوایان منتخب در این طرح علاوه بر فروش نان به مصارف خانوار، موظف به فروش نان به هیات‌های مذهبی و مساجد در قالب کسب و کار می‌باشند.

وفائی نژاد گفت: به منظور اطلاع رسانی مطلوب، همه واحد‌های خبازی منتخب می‌بایست اقدام به تهیه و نصب بنر متحدالشکل بر سر درب واحد خبازی خود کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران افزود: با تمهیدات انجام گرفته و ذخیره سازی آرد کافی در شهرستان‌ها هیچ نگرانی و کمبودی در خصوص آرد مورد نیاز واحد‌های خبازی در ایام محرم وجود ندارد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان با تاکید به فرمانداران شهرستان‌ها از کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها خواست در راستای حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، نظارت دقیق بر فرآیند عملکرد واحد‌های خبازی در زمینه رعایت ساعت پخت، جلوگیری از تعطیلی خودسرانه و ... داشته باشند.

او با بیان اینکه هرگونه تراکنش‌های غیرواقعی و غیرمتعارف دستگاه‌های کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد، افزود: در صورت ارتکاب رفتار‌های خلاف قاعده از سوی نانوایان، دستگاه‌های نظارتی اقدام به برخورد قانونی با واحد‌های متخلف خواهند کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران ایفای مسئولیت اجتماعی شهروندان را در صیانت از حقوق شهروندی بسیار مهم دانست و گفت: شهروندان از طریق شماره گیری شماره ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۳۹۴ اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران می‌توانند در طرح نظارت عمومی خبازی‌هایی که کم فروشی، گران فروشی، عدم رعایت ساعت پخت و تعطیلی خودسرانه دارند مشارکت نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.