فروش نان به هیئت های مذهبی در ایام محرم از طریق سامانه نانینو انجام می‌شود.

عباسعلی وفایی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با هدف سهولت در تامین نان مورد نیاز هئیت‌های مذهبی و ثبت تراکنش‌های صحیح، هیات‌های مذهبی با مراجعه به سامانه نانینو باید نام نویسی کنند.

او افزود: هیئت های مذهبی در این سامانه تعداد مورد نیاز نان و روز‌هایی که به نان نیاز دارند را محاسبه و کارتی که قصد خرید نان با آن را دارند نیز ثبت می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران ادامه داد: متولیان هئیت‌های مذهبی بعد از دریافت کد رهگیری و تایید از سوی فرمانداران می‌توانند نسبت به خرید نان مورد نیاز خود اقدام کنند.

وفائی نژاد با بیان اینکه محدودیتی برای فروش نان مورد نیاز هئیت‌های مذهبی وجود ندارد، گفت: برای جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی تعدادی از نانوایی‌های در هر شهر توسط فرمانداری‌ها و کارگروه آرد و نان مشخص شده است.

او ادامه داد: هیئت‌های مذهبی برای دریافت نان به هیچ حواله‌ای نیاز  ندارند و پس انجام مراحل قانونی، نانوایی‌ها موظف به تحویل نان ثبت شده در سامانه نانینو به آن‌ها می‌باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: امکان دریافت نان بدون این فرایند‌ها نیز اگرچه امکان پذیر است، اما با توجه به طرح هوشمند سازی توزیع آرد و نان، این اقدام به صورت خودکار به عنوان تراکنش غیرمتعارف ثبت و سهمیه آرد آن نانوایی کم خواهد شد.

وفائی نژاد با بیان اینکه بیش از ۳۱ هزار تن سهمیه آرد مناسبتی فوق العاده برای ایام محرم به نانوایان استان اختصاص یافته و در اختیار کارگروه‌های آرد و نان شهرستان‌ها قرار گرفته است، افزود: اداره کل غله و خدمات بازرگانی متولی تامین آرد است و متولی حسن اجرای این طرح کارگروه آرد و نان شهرستان‌ها و فرمانداران هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.