تجاری سازی سامانه هوشمند نیروگاهی تولید شده در سمنان

سامانه مدیریت و پایش هوشمند نیروگاه‌های تجدید پذیر کشور که در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان طراحی شده است ؛ تجاری سازی شد.

این سامانه با تلاش شرکت فناور همراه هوشمند افق برای ۴ نیروگاه برق کشور راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت فناور همراه هوشمند افق ه گفت: این سامانه برای کنترل کامل و مستمر تجهیزات نیروگاه‌ها طراحی‌شده و از ویژگی‌های آن می‌توان به کاهش زمان شناسایی مشکلات، کاهش نیاز به حضور مستمر اپراتورها، افزایش بازده سالانه نیروگاه‌ها تا ۱۰ درصد و در دسترس بودن نرم‌افزار به‌صورت Online و Real Time اشاره کرد.

مجید حافظی، ایجاد نمای کلی سیستم شامل مهم‌ترین و حیاتی‌ترین اطلاعات، نمایش گرافیکی وضع بهره‌برداری کلی و جزئی از تجهیزات نیروگاه  ، ذخیره اطلاعات لحظه‌ای امکان استخراج اطلاعات در فایل اکسل، ثبت اطلاعات دقیق هواشناسی به‌صورت لحظه‌ای با امکان گزارش‌گیری، ارسال پیامک به‌صورت لحظه‌ای به اپراتور در صورت شناسایی خطا‌های اصلی در سیستم را از جمله مزایای این سامانه برشمرد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه با رویکرد مدیریت هوشمند نیروگاه‌های تجدید پذیر در حال توسعه  و محصولی کاملا ایرانی است، گفت: در حال حاضر این سامانه در نیروگاه ۱۰ مگاواتی متعلق به شرکت معدنی صنعتی چادر ملو، نیروگاه  ۱۰ مگاواتی در عطر آباد یزد، نیروگاه ۵ مگاواتی در بردسیر کرمان، نیروگاه یک مگاواتی در هرند اصفهان پیاده سازی شده است.

شرکت فناور همراه هوشمند افق،  در زمینه «تولید و توسعه نرم افزار‌های مبتنی بر کلان داده و هوش مصنوعی» فعالیت دارد  .

این شرکت پارسال هم «اولین نرم‌افزار مانیتورینگ و پایش لحظه‌ای نیروگاه تجدیدپذیر کاملاً ایرانی» با نام تجاری فارسکادا (FARSKADA)  را رونمایی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار