مشاوره‌های ژنتیک کاملا رایگان برای مددجویان/ پنج هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی رفسنجان

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان از پوشش پنج هزار و ۲۰۰ نفری معلولین در رفسنجان خبر داد.

 عباس بلندی رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی گفت: بهزیستی با دو رسالت پیشگیری و توانمندسازی موفقیت‌خوبی داشته است.

بلندی با بیان اینکه غربالگری‌های بینایی تا ۶سالگی توسط بهزیستی انجام می‌شود، بیان کرد: ۱۲ هزار کودک در رفسنجان معاینه چشم داشته‌اند، زیرا تنبلی چشم اگر در سن کودکی تشخیص داده شود در بزرگسالی از نابینایی جلوگیری می‌شود.

او افزود: برای پنج هزار نوزاد تازه متولد غربالگری شنوایی انجام شد که اگر نوزادی ناشنوا باشد به مراکز ارجاع داده شود که حدودا برای ۴۰ نوزاد کاشت حلزون داشته‌ایم.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: مشاوره‌های ژنتیک مددجویان صد در صد رایگان و مابقی افراد را تا درصدی بهزیستی پرداخت می‌کند.

بلندی در زمینه آموزش فرزندپروری و ارتقای شناخت کودکان گفت: سال گذشته ۴۰ نفر از روانشناسان شهرستان به همراه اساتید کشوری، آموزش تربیت مربی در زمینه‌های پیش از ازدواج، زندگی خانواده، فرزند پروری، روانشناسی اسلامی و زوج درمانی را انجام داده اند.

او افراد معلول تحت پوشش بهزیستی را پنج هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۱۱۰ کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست، ۱۰۰ خانواده دوقلو یا چندقلو، دو مرکز نگهداری سالمندان، ۵ مرکز توانبخشی معلولین، دو مرکز نگهداری سالمندان و ۱۱ مرکز تخصصی خدمات مددکاری با عنوان مثبت زندگی داریم که برای توانمندسازی افراد تحت پوشش کار می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان در زمینه اشتغالزایی مددجویان تصریح کرد: ۳۵۰ نفر را در زمینه وام اشتغال حمایت کردیم که از این تعداد ۱۲۰ نفر از این تسهیلات استفاده کردند.

بلندی گفت: هزینه تحصیل تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان معلول تا پایان مقاطع تحصیلی حتی دانشگاه آزاد، توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

او در ادامه گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ مورد توزیع وسایل کمک توانبخشی مثل ویلچر، سمعک، واکر و … داشته‌ایم.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان ضمن اشاره به وجود چهار کمپ ترک اعتیاد در رفسنجان گفت: در سال گذشته نزدیک به دو هزار مراجعهبرای ترک اعتیاد داشته‌ایم و کسانی که یک سال پاکی از اعتیاد داشته باشند به آن‌ها وام اشتغال تعلق می‌گیرد.

عباس بلندی فرهنگ‌سازی برای مناسب‌سازی شهر را لازم دانست و تصریح کرد: مکان‌های عمومی، چون ادارات، پاساژ‌ها مطب پزشکانو… به گونه‌ای باشد که معلولین بتوانند استفاده کنند. شهرداری همکاری خوبی داشته است، اما هنوز جای کار وجود دارد.

او با بیان اینکه اعتبارات دولتی کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد، گفت: هزینه‌های بهزیستی زیاد است و ما دست کمک به سوی خیرین ومردم دراز می‌کنیم. هر خیّری با هر نیّتی بخواهد وارد کار شود متانسب با نیّت فرد قسمت‌های مختلف را به آن‌ها معرفی می‌کنیم.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان با بیان اینکه کودکان کار اکثرا اتباع هستند، گفت: قرار بر این است که با همت شهرداری و نیروی انتظامی کودکان کار جمع‌آوری شوند و اگر هرکدام مجدد تکرار کند از کشور طرد شود.

برچسب ها: بهزیستی ، غربالگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار