مدیر کل بهزیستی استان همدان؛

فعالیت ۶ مرکز ویزیت به سالمندان و معلولان همدانی در منزل

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت:به ۲۹۸ نفر از سالمندان و معلولانی که شرایط سختی دارند در منزل خدمات درمانی و توانبخشی ارائه می‌شود.

محمد مهدی شاهقدمی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طرح توانمند سازی معلولین از جمله سالمندان در همدان از سال گذشته شروع شده است افزود: هدف از این طرح بالا بردن سطح مشارکت اجتماعی سالمندان، بالا بردن سطح مطالبه گری حقوق فردی و اجتماعی، توانمندسازی سالمندان، حفظ توانمندی عملکرد فعلی این افراد، ارتقای سطح سلامت روانی، جسمی، بهداشتی و همچنین ظرفیت‌های این افراد در این طرح شناسایی و تقویت خواهد شد.

او گفت: اداره کل بهزیستی استان همدان در این زمینه فعالیت‌های را در قالب خدمات توانبخشی، پزشکی، بیمه، تحویل وسایل توانبخشی که نیاز دارند به همه آن‌ها متناسب با مددکاری که برای آن‌ها انجام داده، ارائه می‌شود.

شاهقدمی افزود: ۲۳مرکز روزانه و ۱۱ مرکز ویزیت و مراقبت در منزل ارائه خدمات می‌کنند و همه افراد ضایعه نخاعی از خدمات استفاده و مستمری دریافت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: اکنون ۲ مرکز در ملایر و اسد آباد افتتاح شده و مشکلی در جهت پذیرش معلولین روان نداریم.

محمد مهدی شاهقدمی با بیان اینکه در حوزه معاونت امور اجتماعی استان بیش از ۳۰۰۰ نفر مستمری در یافت می‌کنند افزود: در این حوزه خدمات مفیدی به دو قلو‌ها و سه قلو‌ها و خانواده‌های چهار قلو ارائه می‌شود و نگهداری از فرزندان فاقد سرپرست و خدمات بیمه و اشتغال نیز در حال انجام است.

او ادامه داد: بیش از ۱۶۰۰ نفر از اورژانس اجتماعی خدمات گرفته اند  و بیش از ۵۰۰ نفر با خط ۱۲۳ تماس گرفته اند. 

او گفت: در حوزه مسکن ۱۰۹ درصد، در حوزه اشتغال ۱۱۴ درصد، در حوزه مشارکت‌های مردمی ۲۳درصد، مستمری بگیران ۷۰ درصد و غربالگری بینایی ۲۵۰ درصدی رشد داشته ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار