سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : در این دانشگاه حدود ۳۹۴ عضو هیات علمی و ۴۰۲ کارمند مشغول خدمت هستند.

غنی زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان از امکانات آزمایشی، مراکز تحقیقاتی و سرا‌های نوآوری هم به عنوان دیگر ظرفیت‌های این دانشگاه نام برد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه حدود ۹۰ درصد به درآمد‌های شهریه‌ای وابسته است، اظهار کرد: به دنبال ایجاد پایداری اقتصادی در دانشگاه هستیم، به این معنا که باید میزان وابستگی خود را به درآمد‌های شهریه‌ای کاهش دهیم و این امر با توجه به ظرفیت‌هایی که داریم می‌تواند محقق شود.

وی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این دانشگاه طی چندسال اخیر، اظهار کرد: در این مدت درآمد غیرشهریه‌ای دانشگاه رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر به حدود ۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

غنی زاده یادآورشد: هرچند که جذب دانشجویان بویژه دانشجویان غیرایرانی می‌تواند به افزایش درآمد‌های دانشگاه کمک کند، اما با توجه به کاهش تعداد آن‌ها نمی‌توانیم به عنوان یک اقتصاد پایدار روی این مسئله تکیه کنیم.

وی اعلام کرد: دراین راستا، اگر عضو هیات علمی، کارمند و یا دانشجویی در این دانشگاه به افزایش درآمد‌های غیرشهریه‌ای دانشگاه کمک کند، او هم از این اقدام منتفع خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه افزود: حدود ۴۰ میلیارد تومان امکانات آزمایشگاهی داریم که تاکنون درآمدزایی چندانی از آن‌ها نداشته ایم، لذا باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ورود دانشگاه در حوزه پژوهش، اعلام کرد: باتوجه به وضعیت اقتصادی مردم استان، این دانشگاه می‌تواند با اتکا به علم خود و تمرکز روی حوزه‌هایی مانند کشاورزی دانش بنیان، گیاهان دارویی و ... به اقتصاد مردم کمک کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.