مرکز ملی رقابت در خصوص مصوبه ۵۸۴ شورای رقابت مبنی بر اصلاح و اعلام قیمت خودروهای مونتاژی نکات زیر را به اطلاع میرساند:
۱- پیش از از ورود شورای رقابت و تشخیص انحصار در بازار خودرو، قیمتگذاری محصولات تولیدی خودروسازان مونتاژی بر اساس تصمیمات هیئت مدیره شرکت خودروساز انجام میگرفت و با توجه به انحصار ایجاد شده در بازار خودرو که عمدتاً به دلیل قوانین و مقررات حاکم بر بازار بوده است، قیمتهایی بسیار بالاتر از مصوبات کنونی شورا به مشتریان ارائه میگردید (به صورت فروش مستقیم و یا از طریق عرضه در بورس کالا).
۲- حفظ، تداوم و تحقق تولید که یکی از ارکان اصلی شعار سال توسط مقام معظم رهبری است، مستلزم ایجاد انگیزه برای استمرار تولید بر اساس برنامههای ارائه شده و رفع مشکلات بر مبنای هدف مذکور بوده و عدم سودآوری یا تحمیل زیان، قطعاً این بخش از تولید را که عمدتاً توسط بخش خصوصی انجام میشود، دچار مخاطره و توقف خواهد نمود.
۳- اصلاح قیمتها نه بر اساس نظر خودروسازان، بلکه صرفاً بر اساس بررسی اسناد و دادههای حسابداری و صورتهای مالی مورد تأیید حسابرسان قانونی که توسط سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به عنوان مرجع رسمی، تخصصی و حاکمیتی محاسبه قیمت، بررسی و نهایی شده است. کما اینکه در حال حاضر برخی شرکتهای تولیدکننده، قیمتهای بیشتری را نسبت به قیمتهای اعلامی شورای رقابت، متقاضی هستند، لیکن صرفاً درخواستها بر اساس مستندات مورد تأیید سازمانهای مذکور ملاک عمل قرار گرفته است.
۴- تأکید میگردد: قیمتهای مصوب شورای رقابت در جلسه ۵۸۴، نسبت به قیمتهای مورد عمل شرکتهای خودروساز کاهش داشته که این موضوع در بازار خودرو کاملاً محسوس است و انتظار میرود با استمرار در تولید و افزایش عرضه و تحقق برنامه واردات که مورد مطالبه مجلس و دولت محترم بوده و در چارچوب دستورالعمل ۵۴۳ مصوب شورا مورد تأکید قرار گرفته و در حال پایش است، ثبات در بازار کنونی استمرار یابد.
۵- نهایتاً یادآور میشود: شورای رقابت از هر گونه بررسی کارشناسی و فنی در خصوص مبانی و دلایل افزایش قیمت محصولات تولیدی مذکور و هر اقدامی که باعث رقابتپذیری بیشتر در بازار خودرو و رفاه مصرفکنندگان است، استقبال نموده و همواره پشتیبان سیاستها و برنامههای ریاست محترم جمهور و دولت محترم است.
به نظر من شورای رقابت بیشتر به جیب خودرو ساز توجه میکنه تا مصرف کننده حیف پول بیت المالی که خرج اعضای این شورا میشه حذف بشه بهتره
شورای حمایت( از خودروساز )
دلیل اینه دوستان قیمت قبول نمیکنن حاضر نیستند از جیب مدیرها کم بشه
جمعش کنید این بساط هر کشوری بود بار اول که گردنکشی کردند در عرض یک هفته ارز اینارو میداد واردات و داستان تمام
ولی خوب اینجا متنفع خصولتی قدرت داره
خاک بر سر ما
حرف از ضرر دهی هم نزنید که اینا داشتن بعضاً تا چند برابر قیمت میفروختن اینقدری این بازار انحصاری و بی در و پیکر و با حاشیه سود فوق غیر قابل قبول شده که هرکس از راه رسیده برا این سود نجومی یه دوتا کارگاه زده اسمش گذاشته ماشین سازی بعد چطور ضرر میکنن ، ضرره؟ ببند داداش ما راضی به ضرر شما نیستیم
به طور مثال
X22 pro mt رو حدود ۴۸۰ اعلام کرد و بنده شخصا قصد ثبت نام شاهین یا کویک داشتم ولی با قیمت اعلامی تصمیم به ثبت نام x22 کردم.
بعد از یک ماه قیمت جدید در حدود ۶۱۳ میلیون کرد و سپس پیامک ثبت نام اومد که بعد از مراجعه به نمایندگی قیمت ۷۰۷ میلیون داده شد.
توجه به قیمت ها کنید ... چه میشه گفت.
رقابت شورا نمیخواهد ...
گمرگ یک ماه باز بشه تولید کننده مجبور به رقابت در کیفیت در قیمت و در همه موارد خواهد شد
بنجلهای چینی را دقیقا با احتساب دلار ۵۰ هزار تومانی هم که در نظر بگیریم به دو تا سه برابر قیمت به مردم میاندازند. در سکوت دولت و مجلس ! بلکه در شراکت با دولت و مجلس ! چون سکوت علامت رضاست.
دو اینکه کمر مردم خورد بشه، له بشه، ولی خودروساز هیچوقت تولیدش متوقف نشه.
منطق حال حاضر این ها اینطوری هستش.
شده شبیه انقلاب صنعتی ، منتهی روکش اسلامی روش داره