قطر و ژاپن سطح روابط دوجانبه خود را پس از دیدار امیر قطر و نخست‌وزیر ژاپن در دوحه، به سطح شراکت راهبردی ارتقا دادند.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن امروز نشستی رسمی را در دیوان امیری برگزار کردند.

طبق گزارش خبرگزاری قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی در ابتدای این نشست ضمن خیرمقدم به نخست‌وزیر ژاپن و هیئت همراه، برای توسعه و رشد روزافزون روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.

شیخ تمیم با تأکید بر اهمیت این سفر به دلیل افزایش ارتباطات و هماهنگی در جهت ارتقای همکاری‌های دوجانبه، تصریح کرد که ادامه این دیدار‌ها و سفر‌های متقابل موجب افزایش هماهنگی‌ها و تقویت رایزنی دوجانبه درمورد موضوعات مختلف و زمینه‌های مورد علاقه دو کشور خواهد شد.

امیر قطر با ابراز خوشحالی از اعلام ارتقای سطح روابط دوجانبه این کشور و ژاپن به سطح شراکت راهبردی، گفت: «این اتفاق به توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف به در زمینه انرژی بین دو کشور کمک می‌کند.»

نخست‌وزیر ژاپن نیز با تشکر از استقبال گرم امیر قطر، دهمین سالگرد به قدرت رسیدن وی را تبریک گفت و پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک قطر و ژاپن را یادآور شد.

فومیو کیشیدا با تمجید از سطح کنونی روابط توکیو و دوحه، بر اهمیت روابط دیپلماتیک میان دو کشور تأکید و تصریح کرد که مشتاقانه به دنبال ارتقای این روابط به بالاترین سطح است.

وی در این راستا از اعلام ارتقای سطح روابط دو کشور به سطح شراکت راهبردی به منظور تقویت روابط دوجانبه بویژه در حوزه انرژی، اقتصاد، دفاعی، امنیت و تبادلات دانشگاهی ابراز خرسندی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار