بخشش دومحکوم به قصاص در گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پویش «به حرمت امام حسین (ع) می‌بخشم» در استان گلستان منجر به آزادی ۲ محکوم به قصاص شد.

حیدر آسیابی گفت: این پویش تا پایان محرم و صفر ادامه دارد و در قالب آن، تلاش‌ها به صورت ویژه برای ترغیب طرفین پرونده‌ها به صلح و سازش به خصوص پرونده‌های مهم، متمرکز می‌شود.

آسیابی افزود: علاوه بر اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران، ریش سفیدان، علما و افراد اثرگذار نیز در این پویش، به کمک دستگاه قضایی استان می‌آیند تا برای حل و فصل مسالمت آمیز پرونده‌ها و حل اختلافات طرفین، کمک کنند.

وی ادامه داد: این پویش از دیروز در استان آغاز شده است و در همین مدت، ۲ محکوم به قصاص یکی در زندان گرگان و دیگری در زندان گنبدکاووس با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران با گذشت اولیای دم بخشیده شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: یکی از این محکومان به قصاص در زندان گنبدکاووس، پدر یک خانواده است که سال‌ها پیش در یک دعوای خانوادگی، متاسفانه سبب مرگ همسرش شد.

آسیابی افزود: این فرد به درخواست فرزندان خود که اولیای دم هستند به قصاص محکوم شد و پس از در نوبت اجرا قرار گرفتن حکم، با وجود بار‌ها پادرمیانی صلح یاران و بزرگان و ریش سفیدان خانواده، اولیای دم راضی به بخشیدن پدر خود، نشده بودند.

وی ادامه داد: روز گذشته با پادرمیانی دادستانی شهرستان کلاله و تعدادی از صلح یاران، بالاخره فرزندان این مرد به حرمت ماه محرم، حاضر به گذشت شدند و این محکوم پس از ۱۷ سال آزاد شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: دومین محکوم به قصاص هم یک مرد میانسال است که پس از ۷ سال اولیای دم، بزرگوارانه راضی به گذشت شدند و به حرمت ماه محرم از قصاص گذشتند.

تعداد محکومان به قصاص که از ابتدای امسال در گلستان بخشیده شدند، به چهار تَن رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار