کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : کار نظارت بهداشتی بر استخر‌های کرمانشاه در فصل تابستان حداقل هر سه هفته یک بار و در سایر فصول ماهی یک بار انجام می‌گیرد.

عبدی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت : هر شش ماه یک بار نمونه‌برداری شیمیایی و هرماه نیز نمونه‌برداری میکروبی از این استخر‌ها صورت می‌گیرد.

 وی گفت: در بحث سلامت مردم هیچ گونه کوتاهی و چشم پوشی نخواهیم داشت، امسال چهار استخر شنا در کرمانشاه که نکات بهداشتی را رعایت نکرده بودند را پس از اخطار پلمب شدند.

عبدی افزود: در بازرسی از استخر‌های شنا موضوع بهداشت محیط استخر، آب، تهویه، نور، دما و رختکن را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهیم هر شش ماه یک بار نمونه‌برداری شیمیایی و هرماه نیز نمونه‌برداری میکروبی از این استخر‌ها صورت می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: در بازرسی‌ها میزان کلر آزاد باقیمانده در آب تا حداکثر میزان قابل تحمل ۳ppm، داشتن کد رهگیری از سامانه سلامت و مجوز فعالیت از هیأت پزشکی ورزشی استان، ph آب مابین ۷.۲ و ۷.۶ باید باشد ضمن اینکه بر عدم استفاده از سونای مرطوب، جکوزی و ماساژ تاکید شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تاکید کرد: باید از ورود افرادی که دارای مشکلات پوستی و یا رفتار‌های پرخطر هستند به داخل استخر جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: سرویس‌های بهداشتی شامل توالت و حمام در محوطه استخر باید طبق شرایط و ضوابط تعریف شده بهداشت محیط باشد و هر شناگر باید قبل از ورود به استخر، حتما استحمام کند تا از وجود هر گونه آلودگی پاک شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.