رئیس جمهور اوکراین از نابودی گسترده زیرساخت‌های صادرات غلات این کشور در حمله روسیه خبر داد.

حمله پهپادی روز دوشنبه به پل کرچ که شبه جزیره کریمه را به خاک روسیه متصل می‌کرد باعث جان باختن یک زن و مرد و زخمی شدن دختر نوجوان آن‌ها شد. این حمله با واکنش تند روسیه همراه بود و مقامات کرملین وعده دادند حملات تلافی جویانه‌ای در این زمینه انجام دهند. در نهایت ارتش روسیه طی دو شب پیاپی مواضع نیرو‌های اوکراینی را در شهر‌های مختلف به ویژه بندر اودسا مورد هدف قرار داد. 

به گزارش تله تریدر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (چهارشنبه) مدعی شد: روسیه به صورت هدفمند اقدام به نابودی زیرساخت‌های ما برای صادرات غلات از طریق دریای سیاه کرد. با این حال، این حمله تنها باعث هدف قرار گرفتن اوکراین نشد بلکه تمامی مردمی که در جهان به دنبال زندگی آرام و عادی هستند نیز تحت تاثیر این حمله قرار گرفتند. 

او با محکوم کردن اقدام روسیه در عدم تمدید توافقنامه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه، افزود: من از وزارت خارجه خواسته ام که ارتباطات با شرکای ما را به منظور افزایش فشار بر مسکو و ادامه یافتن صادرات غلات کشورمان حفظ کند. 

وزارت کشاورزی اوکراین نیز امروز با صدور بیانیه‌ای در واکنش به حملات موشکی روسیه به بندر اودسا اعلام کرد: این حملات آسیب‌های جدی و قابل توجهی به زیرساخت‌های صادرات غلات کشور وارد کرده است. آسیب‌های وارد شده به حدی جدی است که دستکم یک سال برای ترمیم آن زمان نیاز است. 

این بیانیه می‌افزاید: تنها در بندر چورمونسک ۶۰ هزار تن غلات در پی حملات موشکی روسیه نابود شد. این اقدام باعث شد مردم فقیر جهان در آستانه گرسنگی قرار بگیرند.

توافق غلات سال گذشته امضا شد و به اوکراین اجازه می‌داد غلات را از طریق دریای سیاه صادر کند. روسیه می‌گوید بیشتر غلات از اوکراین به کشور‌های ثروتمند فرستاده شده و کشور‌های فقیرتر سهم ناچیزی دریافت کرده‌اند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۹ تير ۱۴۰۲
چطور شد حمله شما به پل کریمه زیر سخت تلقی نمی شود ولی وقتی به فشار می افتید زیرساخت جهانی به خطر می افته واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۹ تير ۱۴۰۲
چطور شد حمله شما به پل کریمه زیر سخت تلقی نمی شود ولی وقتی به فشار می افتید زیرساخت جهانی به خطر می افته واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۹ تير ۱۴۰۲
مردک متوهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۸ تير ۱۴۰۲
تمام جهان ؟! :)) فکر نکنم :))

باید بگی "اقدامی علیه" تمام حامیان اوکراینستان نازی :)) چون این درسته :))

کشورت نصف شده :)) و مردمت اواره :)) اون چیزی هم که روی دستت مونده به مخروبه تبدیل شده, دلقک :))

دوستانت از حمایت از تو و رژیم منحوست خیلی خسته شدن :)) چون خیلی خرج و مخارج رو دستشون گذاشتی :))
آخرین اخبار