مدیرکل محیط زیست کردستان:

آتش سوزی جنگل‌ها به بحران محیط زیستی تبدیل شده است

حمیدی گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و عرصه‌های مرتعی در سالیان اخیر به یک بحران محیط زیستی تبدیل شده است.

اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در کارگاه آموزشی پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در سنندج گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و عرصه‌های مرتعی طی سالیان اخیر به یک بحران محیط زیستی تبدیل شده که پیامد‌های نامطلوب و جبران ناپذیری بر محیط زیست برجای گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع پیامد‌های اقتصادی و اجتماعی نیز به همراه دارد، گفت: برای پیشگیری و مقابله با پدیده آتش سوزی باید هماهنگی لازم بین سازمان‌های مرتبط ایجاد شود و مردم و سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی نیز لازم است در امر پیشگیری و مقابله با آتش سوزی عرصه‌های طبیعی همکاری و مشارکت داشته باشند.

حمیدی با اشاره به این که بیشتر آتش سوزی‌ها در مناطق جنگلی غرب استان اتفاق می‌افتد؛ بیان: برای مدیریت این مسئله باید به ترسیم نقشه محدوده‌های آسیب پذیر پرداخت.

در ادامه این برنامه آموزشی، نمایندگان ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، دانشگاه کردستان، مدیریت بحران استانداری کردستان و نماینده تشکل‌های محیط زیستی استان هم به ارائه بحث‌های علمی و کارشناسی در خصوص بحران آتش سوزی، ابعاد، راهکار‌های پیشگیری و مقابله با آن پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.