رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: ۱۱ توافق‌نامه با کشور‌های مختلف منعقد شده و این صنعت به سمت تعاملات بین‌المللی پیش رفته است.

مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی ایران چهارشنبه شب در نشستی با شبکه فروش بیمه خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد گفت: تاکنون به این صنعت متناسب با جایگاه و توانش توجه نشده است.

وی اظهار کرد: صنعت بیمه در بزنگاه یک تحول جدی است و شرایط اقتصادی و اجتماعی کنونی زمینه را به نحوی فراهم کرده که باید یک پوست اندازی جدی داشته باشد. تحولی که باید در مقررات، آیین نامه‌ها و ساختار‌های جدید برای حضوری موثر در نظام اقتصاد کشور شکل گیرد.

بهزادپور بیان کرد: در راستای تحول در صنعت بیمه ممکن است انتظارت زیادی از این صنعت به‌ویژه در حوزه سرمایه گذاری در طرح‌های بزرگ کشور وجود داشته باشد که ما از آن استقبال می‌کنیم، زیرا هر چند ممکن است توان سرمایه‌گذاری این صنعت در این بخش محدود باشد، اما چون از اهرم جدی در حیطه مسئولیت‌هایش شامل تضمین، شناسایی و مدیریت ریسک برخوردار است، می‌تواند با توان مالی خود به کاهش مشکلات اقتصادی کشور کمک کند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به توجه دولت سیزدهم و پاسخ مثبت رئیس جمهور به درخواست صنعت بیمه کشور و قرارگیری این صنعت در بند‌های توافق‌های بین‌المللی گفت: در این راستا ۱۱ توافق‌نامه با کشور‌های مختلف منعقد شده و این صنعت به سمت تعاملات بین‌المللی پیش رفته است.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: صنعت بیمه در کشور جنبه پیشرو و هدایت‌گر دارد و همه معتقدند که این صنعت محتاط بوده و حساب شده عمل می‌کند که از این ویژگی استقبال می‌کنیم و با حل مشکلات و ناهماهنگی‌ها بزودی به مرحله‌ای خواهیم رسید که به عنوان یکی از ارکان جدی منابع مالی کشور مسیر تحولی را طی کنیم.

وی عنوان کرد: در راستا این تحول اگر نیاز باشد مقررات و آیین نامه‌های داخلی خود را اصلاح خواهیم کرد.

بهزادپور اظهار کرد: مهم‌ترین نکته در تحول صنعت بیمه داشتن اتفاق نظر است و هم اکنون هماهنگی بین ارکان مختلف صنعت بیمه در سطح مطلوبی است و نباید این رویکرد تعاملی در هیچ بخشی تضعیف شود.

وی ادامه داد: صنعت بیمه یکی از بهترین فضا‌های کاری را داراست و اگر اتحاد بین بخش‌های مختلف آن تقویت شود می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی مبنی بر اینکه «شاخص‌های بیمه قابل قبول است» گفت: صنعت بیمه ایران براساس فهرستی از شاخص‌های ارزیابی صنعت بیمه دنیا بررسی شده و در تمام آن‌ها عملکرد مثبت و قابل قبولی داشته است.

وی اظهار کرد: امروز تولید بیمه در کشور افزایش یافته و پوشش ریسک‌ها نسبت به بیمه و جمعیت تحت پوشش آن افزایش یافته و بسیاری از خدمات بیمه‌ای که باید گران‌تر فروخته می‌شد را ارزن‌تر فروختیم به گونه‌ای که می‌توان گفت؛ پوشش‌های بیمه‌ای در کشور رشد داشته، اما قیمت‌ها کاهش یافته است.

بهزادپور در خصوص طرح مشکلات از سوی نمایندگان بیمه‌گر و کارگزاران بیمه که در این نشست مطرح شد، گفت: در زمینه اصلاح آیین‌نامه، آمادگی پذیرش نظرات مختلف را داریم، اتاق فکری در بیمه مرکزی ایران تشکیل شده که از این پس نمایندگان بیمه‌گران و کارگزاری‌ها نیز در آن حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: در خصوص ارایه آموزش‌ها به نمایندگان بیمه و کارگزاری‌ها با کمترین هزینه نیز آمادگی کامل داریم، افزایش مدت اعتبار پروانه نمایندگی بیمه از سه به پنج سال نیز نیاز به بررسی بیشتر دارد، اما کلیت آن قابل قبول است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۴۸ شرکت کارگزاری بیمه برخط در کشور گفت: در تحولی که قرار است صنعت بیمه داشته باشد، داشتن فناوری و نوآوری الزامی است و نباید به هیچ وجه این بخش لطمه ببیند در این راستا از کارگزاری‌های برخط استقبال می‌کنیم، اما باید در چارچوب قوانین صنعت بیمه فعالیت کنند و با تخلفات در این بخش برخورد خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.