شماری از حامیان فلسطین با برپایی تجمع در واشنگتن سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی، به آمریکا را محکوم کردند.

 تجمع کنندگان در واشنگتن با محکوم کردن اشغالگری رژیم صهیونیستی، شعار «در زمین‌های غصبی صلح وجود نخواهد داشت» سردادند. تظاهرات کنندگان با به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین بر آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین تاکید کردند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  يك معترض حامی فلسطین گفت: رئیس اسرائیل درست پس از یورش به جنین به کنگره آمریکا آمده و با جو بایدن دیدار می‌کند. در یورش به جنین ۱۲ فلسطینی در یکی از اردوگاه‌های آوارگان به شهادت رسیدند. در حالی که مسئولان زندان‌های رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی را به دلیل کوتاهی در ارائه خدمات پزشکی به قتل می‌رسانند، کنگره، رئیس جمهور و به طور کلی دولت آمریکا به جای محکوم کردن اقدامات ضد حقوق بشری اسرائیل، به دنبال تقویت روابط با اسرائیل هستند. 

وي افزود: به نظر من آمریکا جایگاه خاصی دارد. آمریکا سالانه فقط ۲.۸ میلیارد دلار کمک نظامی به ارتش اسرائیل می‌کند. به همین دلیل آمریکا اگر بخواهد در بهترین موقعیت است تا اسرائیل را در قبال اقداماتش مسئول بداند، ولی آمریکا فقط به دنبال احیاء روند صلح شکست خورده‌ای است که باعث می‌شود اسرائیل سرزمین‌های غصب شده فلسطینیان را نگه دارد و این حمایت آمریکا از امپریالیسم در منطقه است. 

معترضان آمريكايي حامی فلسطین در اين تجمع اعلام كردند كه هرتزوگ اینجا آمده است تا روابط با آمریکا را تقویت کند و کمک نظامی بیشتری دریافت کند. او به دنبال کسب حمایت بیشتر برای به آتش کشیدن روستا‌های فلسطینی، بمباران نوار غزه، حمله به فلسطینیان و ممانعت از بازگشت آوارگان است.

رئيس رژيم صهيونيستي روز سه شنبه در سفري رسمي وارد واشنگتن شد و ضمن ديدار با جو بايدن، رئيس جمهور آمريكا و ساير مقامات آمريكايي در كنگره نيز سخنراني كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار