رئیس انجمن صنفی کوره داران تایباد گفت: با افزایش گازبهای کوره های آجرپزی در بهار امسال، تولید آجر رو به تعطیلی خواهد رفت.

عبدالغنی مومنی رئیس انجمن صنفی کوره داران تایباد گفت: از خردادماه امسال بهای گاز کوره داران ۴ برابر افزایش یافته است که احتمال تعطیلی واحدهای تولیدی آجر وجود دارد.

او افزود: در سال ۱۴۰۰ گاز کوره های آجرپزی با تصمیم مجلس از بقیه صنایع جدا که باعث تعدیل قیمت آن شد و به ارزش ۱۸۰ تومان به ازای هر متر مکعب رسید.

رئیس انجمن صنفی کوره داران تایباد ادامه داد: مبلغ ۷۶۰ تومان به ازای هر متر مکعب، قیمتی است که در قبض های خردادماه قید شده که تولیدکنندگان آجر توانایی پرداخت آن را ندارند.

مومنی بیان کرد: همانند قبل، گاز کوره آجرپزی باید از سایر صنایع جدا شود یا نسبت به تورم افزایش یابد؛ زیرا صنعت آجر برخلاف صنایع دیگر صادرات محور نیست و ارزش افزوه بالایی ندارد.

او تصریح کرد: قیمت آجر نیز همراه تورم سالیانه افزایش پیدا کرده است، اما درآمدها در کنار پرداخت دستمزد و بیمه کارگران و نگهداری تجهیزات، با قیمت فعلی گاز کوره ها همخوانی ندارند.

رئیس انجمن صنفی کوره داران تایباد تاکید کرد: در حال حاضر در تایباد، تعداد ۱۴ کوره آجرپزی فعال وجود دارد که در هر کوره ۳۵ نفر به طور مستقیم مشغول به کارند و قیمت هر ۱۰ تن آجر با تخلیه در شهر، مبلغ سه هزار و ۹۰۰ تومان است.

مومنی اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس، مطالبه و خواسته تولیدکنندگان را به مسئولان مربوطه برسانند و از تعطیلی واحدهای تولیدی آجر جلوگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار