اجرای طرح نظارت بر واحد‌های صنفی عرضه پوشاک برای جمع آوری لباس‌های نامتعارف، دو هفته‌ای است که در استان آغاز شده است و تا پایان تابستان ادامه دارد.

با توجه به گزارش‌های متعدد از نارضایتی شهروندان در خصوص عرضه پوشاک نامتعارف در برخی از واحد‌های صنفی متخلف، طرح ویژه بازرسی برای جمع آوری اینگونه لباس‌ها با مشارکت بسیج اصناف، دستگاه قضایی، سازمان صمت، نیروی انتظامی و با دستور دادستان دو هفته‌ای است که در سطح استان آغاز شده است.

 بازرس ویژه اداره کل صمت گفت: ممنوعیت عرضه و توزیع لباس‌های نامتعارف و مغایر با اصول فرهنگی و دینی به همه واحد‌های صنفی استان ابلاغ شده است که در مرحله نخست برای واحد متخلف، تذکر و جریمه نقدی در نظر گرفته می‌شود و در صورت تکرار، واحد مربوطه پلمپ می‌شود.

شعبانی افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲۰۰ واحد صنفی عرضه پوشاک در شهر قم بازرسی شده که از این تعداد ۱۰۰ واحد جریمه نقدی و ۳ واحد هم پلمپ شده اند.

وی گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده عرضه پوشاک نامتعارف و مغایر با فرهنگ و عرف و ارزش‌های اسلامی از سوی واحد‌های صنفی، موارد را از طریق شماره تلفن۱۲۴ به سازمان صمت گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار