معاون پدافند غیرعامل کشور گفت: طبق مصوبه ستاد کل نیرو‌های مسلح، صنایع و مراکز تولیدی پرخطر که به درستی نکات ایمنی پدافند غیرعامل را رعایت نکرده‌اند باید شناسایی شوند.

امیر ملک معاون پدافند غیرعامل کشور روز جمعه در نشست پدافند غیر عامل حوزه صنعت در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: صنایع و مراکز اقتصادی همواره در معرض انواع تهدید‌ها و دشمنی‌ها هستند به همین دلیل باید امنیت این مکان‌ها با حساسیت هر چه بیشتر تامین شود.

وی رعایت نکات ایمنی پدافند غیرعامل در صنایع را برابر با محفوظ ماندن آن‌ها از گزند دشمنان دانست و افزود: طبق دستور مقام معظم رهبری باید در کل بخش‌های کشور و دستگاه‌های عامل پدافند غیرعامل اعمال و رعایت شود.

معاون پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل سه لایه دارد، گفت: لایه اول ایمنی، لایه دوم بحث‌های امنیتی و حفاظتی و لایه سوم بسته‌های دفاعی است.

مدیرکل حوزه صنعت پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست بیان کرد: حوزه‌ای که از نظر ایمنی مشکل داشته باشد به طور قطع پدافند غیرعامل را به درستی رعایت نکرده است.

حمیدرضا محمدی افزود: مسئله پدافند در وزارتخانه‌های مختلف کشور اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است، امیدواریم در استان خوزستان شرایط پدافندی بهبود پیدا کند.

وی ادامه داد: خوزستان با دارا بودن ۴۰ درصد انرژی کشور و مدیرانی بادانش ملی، متاسفانه امکانات مناسبی در ایمن سازی ندارد و باید این مهم تقویت شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان نیز اظهارکرد: استفاده از پدافند غیرعامل درصنعت اهمیت ویژه‌ای دارد و باید به هرشکل این اصل رعایت شود.

حمید رضا فلاح افزود: اداره کل صمت خوزستان با وجود محدودیت‌های منابع آمادگی دارد تا دراین مسیر همکاری و همفکری کند.

وی افزود: نیاز است از ظرفیت صنایع استان در آموزش و بکارگیری پدافند غیرعامل استفاده شود؛ برخی صنایع بزرگ استان ظرفیت خوبی دارند وبرخی نیز در این موضوع پیشگام هستند، اما صنایع کوچکتر را باید در این مسیر قرار داد تا کمتر دچار مشکلات شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.