طرح هادی در ۱۵۵ روستای خدابنده اجرا شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون طرح هادی در ۱۱۵ روستای خدابنده به همت بنیاد مسکن و همکاری دهیاری‌ها اجرا شده است.

رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میانگین اجرای طرح هادی در این شهرستان ۶۳ درصد است که در رده بالاتری از میانگین کشوری قرار دارد.

این مسوول ادامه داد: طرح هادی روستایی از جمله طرح های عمرانی است که جزو مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاه های روستایی به شمار می آید.

وی اظهار داشت: طرح هادی روستایی به عنوان محلی ترین طرح های توسعه و عمران روستایی در طول سال های اخیر، تحولات کالبدی قابل توجهی را در سکونتگاه های روستایی به وجود آورده است.

به گفته خواجه ای، این طرح با رویکرد کالبدی نگر خود تلاش دارد تا ضمن ساماندهی بافت کالبدی نواحی روستایی، تحولات آتی آن را کنترل و در جهت مناسب هدایت کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی توانسته به روستاها هویت ببخشد و به عنوان یکی از پروژه های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی خدابنده مقاوم سازی شده است، افزود: این اقدام نشان می دهد تعامل مطلوبی در شهرستان بین بنیاد مسکن و بانک های عامل در زمینه اعطای تسهیلات مقاوم سازی مسکن وجود دارد.

این مسوول اضافه کرد: تاکنون ۲۳ روستای در معرض آسیب شهرستان خدابنده در مقابل خطرات سیلاب و ریزش خاک با اجرای سیل بند، دیوار حفاظتی و پل سازی ایمن سازی شده و ایمن سازی سه روستا نیز در سال جاری در دست اقدام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.