۲۷ طرح هادی در ماهنشان اجرا شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته، ۲۷ طرح هادی روستایی در شهرستان ماهنشان با اعتباری بالغ بر ۲۱۰ میلیارد ریال اجرا شد.

رضا خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲۷ طرح هادی در ماهنشان اجرا شد، گفت: همچنین طرح هادی برای ۱۰ روستای شهرستان با اعتبار بالغ بر ۹۱۰ میلیون تومان تهیه و بازنگری شده است.

وی اضافه کرد: در مدت یک سال گذشته ۸۲۰ فقره سند مالکیت روستایی در این شهرستان صادر و ۷۳۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی با اعتبار ۱۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

این مسوول گفت: همچنین پرداخت هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در قالب کمک های بلاعوض برای احداث ۱۳۲ واحد مسکن محرومان در این شهرستان انجام شد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در بازه زمانی یاد شده برای ۹۰ متقاضی ۹ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح هادی روستاها باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی توجه ویژه داشت، ادامه داد: تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی ‌از اهداف اصلی طرح هادی روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و سازهای جدید، خانه های بادوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری های مورد نیاز از قبیل آموزشی و درمانی چهره روستاها را متحول می کند و موجب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاها می شود.

برچسب ها: طرح هادی ، بنیاد مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.