زاکانی گفت: در مدتی که در شهرداری هستیم میراث دار ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه امروز سومین نشست تخصصی است، گفت: نشست اول در حوزه شهرسازی، نشست دوم در حوزه حمل و نقل و نشست سوم در حوزه فنی و عمرانی است؛ در حوزه فنی و عمرانی توسعه و ساخت ابنیه شهر را داریم و در این حوزه نسبت به نگهداشت و مقاوم سازی شهر گام برداشته می‌شود تا ما به ازای شرایط آنچه را داریم به بهترین شکل حفظ کنیم.

در بخش سوم نیز ناظر بر هدایت و کنترل پروژه‌ها به عنوان متولی کار در عرصه فرامحلی و فرامنطقه‌ای مسئولیت مستقیم بر عهده معاونت فنی و عمرانی است.

زاکانی با بیان اینکه در مدتی که در شهرداری هستیم میراث دار ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در حوزه فنی و عمرانی بودیم، یادآور شد: ما ۱۰ هزار میلیارد تومان را تکمیل و افتتاح کردیم و علاوه بر ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده پروژه‌های جدیدی را نیز آغاز کرده ایم.

شهردار تهران اضافه کرد: سال گذشته ۱۱ تقاطع کامل و ۸۶ کیلومتر راه مردم نزدیک شد. امسال ۲۳ مورد دیگر هدف گذاری شده که ۱۸ مورد آن را تحویل می‌دهیم و ۱۸۶ کیلومتر دیکر از راه مردم نزدیک خواهد شد. ۵ مورد دیگر نیز، چون معارض دارد وعده آن را برای امسال نمی‌دهیم. این اصلاح تقاطع‌ها نیز ایجاد است و پل و رمپ و لوپ را احداث می‌کنیم و مثلا مربوط به ساخت یک دور برگردان نیست.

زاکانی گفت: موضوع بعدی پروژه تونل شهید متوسلیان به طول ۹.۸ کیلومتر است که از انتهای بزرگراه شهید صیاد قبل از میدان سپاه تا آزادگان ادامه دارد و امکانی را فراهم می‌کند که این ۹.۸کیلومتر، میانه شهر را نجات می‌دهد و حدود ۲۵ تا ۳۰ همت نیز برآورد هزینه آن است که گشایش بزرگی برای تهران خواهد شد.

وی بیان کرد: این پروژه در شورای ترافیک مطرح شد و بزرگترین مطلوبیت برای تهران این پروژه خواهد بود.

زاکانی با بیان اینکه این آزادراه جاده امام رضا (ع) از بزرگراه شهید رستگار را به بزرگراه یاسینی متصل می‌کند، خاطرنشان کرد: ۵.۵ درصد ترافیک شرق تهران و ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر با این طرح کاهش خواهد یافت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بال غربی بزرگراه یادگار امام (ره) که تعطیل شده بود، با تفاهم با وزارت دفاع و ارتش انجام شد، به طوری که پادگان جی مورد تفاهم قرار گرفت و امیدواریم بتوانیم تا میدان فتح و پس از آن؛ پروژه را ادامه دهیم.

تا ۲سال دیگر ۳۰ کیلومتر به شبکه جمع آوری آب‌های سطحی اضافه می‌شود

شهردار پایتخت در ادامه یادآور شد: پروژه بعدی ما رفع مشکلات جمع آوری آب‌های سطحی است که شرکت خاکریز آب متولی این عملیات عمرانی است. تهران چهار بلیه شامل سیل، زلزله، طوفان و فرونشست دارد که البته مخاطرات به یک اندازه نیست و ناظر بر مخاطره دوم و وقوع سیل در هفت رود دره به ویژه در غرب تهران پروژه گسترده‌ای را دنبال می‌کنیم که امکانی فراهم می‌شود تا بتوانیم ۱۱ پروژه را با رقم دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به پایان برسانیم. تا امروز ۱۴.۶ کیلومتر افتتاح کردیم و ۷.۴ کیلومتر نیز در دست احداث است. امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۴ به میزان ۳۰ کیلومتر به شبکه جمع آوری آب‌های سطحی اضافه کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه در این چهار ماه از ۶۰۰ هزار تن توزیع آسفالت عبور کردیم، گفت: هدف گذاری ما این است که تا پایان سال بیش از ۱.۵ میلیون تن آسفالت را توزیع کنیم و سالیانه ۱۰ درصد از همین امسال آغاز شود. امروز در سطح شهر ۱۷۰ اکیپ فعال هستند که ۱۴۶ اکیپ برای لکه گیری است و مابقی مجموعه‌هایی هستند که به صورت مکانیزه تراش و روکش را انجام می‌دهند و امکان به گونه‌ای فراهم شده تا ۳۹۰ هزار تن آسفالت در معابر بزرگراهی توزیع شود که در دست اقدام است و مابقی در معابر فرعی انجام می‌شود.

وی افزود: دیروز از مرز هشت هزار و ۳۰۰ تن تولید آسفالت عبور کردیم و امیدواریم با کارخانجات جدید از این بیشتر نیز تولید کنیم.

شهردار تهران عنوان کرد: موضوع بعد درباره مناسب سازی شهر است که تا امروز ۳۵۰ کیلومتر انجام دادیم که تا پایان سال ۳۹۲ کیلومتر خواهد شد و می‌خواهیم در این حوزه پیاده رو‌ها را در شرایطی قرار دهیم که یک شهر انسان محور با ایجاد زمینه‌های مناسب آن داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته طرح من شهردارم را شروع کردیم که عملا ۳۵۰ هزار نفر شرکت کردند و ۴۶۰ هزار انتخاب داشتند و از ۲۰۸۰ پروژه ۱۴۶۰ پروژه را انتخاب کردند. سال گذشته ۱۳۶ پروژه را تحویل دادیم و امسال ۱۰۸۸ پروژه تحویل می‌شود که ۶۳۰ مورد آن قدرالسهم معاونت عمرانی است. این ۱۳۶ پروژه ۵ هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

زاکانی تاکید کرد: مسیری را می‌رویم که همه نیاز‌های شهر در حوزه زیرساختی را توسعه دهیم تا مبتنی بر آن شرایط به سمتی برود که اقدامات متناسب با انسان محوری درباره پیاده رو‌های شهر را انجام دهیم و هم در مسیر توسعه معابر شهری بزرگراهی، آزادراهی و معابر درجه دو وسه اقدامات جدی انجام دهیم. مثلا پروژه شهید متوسلیان که هم پیمانکار آن انتخاب شده و هم درباره موضوعات آن صحبت‌های لازم انجام شده است را داشته باشیم. در بحث نگهداشت امیدواریم ۲۲ محور بزرگراهی را نگهداشت صحیح داشته باشیم. از سال گذشته یک الگوی نگهداشت مشخص طراحی شده و مشخص شده که کدام معابر نیاز به ترمیم دارند به طوری که برای ۱۲۳ ناحیه طرح ویژه مرمت، مشخص شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار