مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی گفت: مراکز خون‌گیری استان در دهه اول محرم در پنجمین دوره پویش اهدای خون با عنوان "مهرسرخ" آماده خونگیری از اهداکنندگان هستند.

مهدی‌زاده مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران از اجرای پویش "مهر سرخ" در استان خبر داد و گفت: در ۸ روز اول محرم مراکز خونگیری بیرجند و طبس، هر روز صبح از ساعت ۶ تا ۱۲:۳۰ و مراکز قاین و فردوس از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۱ آماده خونگیری از مراجعه کنندگان هستند.

او افزود: مرکز خون‌گیری بیرجند روز‌های یکشنبه و چهارشنبه علاوه بر صبح، تا ساعت ۱۹:۱۰ عصر و مرکز فردوس دوشنبه‌ها علاوه بر صبح، از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸:۳۰ عصر نیز فعال است.

مهدی زاده با بیان اینکه در صبح تاسوعا، مرکز خون‌گیری بیرجند صبح و عصر و بقیه مراکز فقط صبح فعال هستند گفت: در روز عاشورا نیز تمامی مراکز انتقال خون استان در محل خود و مرکز خون‌گیری بیرجند در دبیرستان ایثارگران امیرالمؤمنین (ع) واقع در خیابان جمهوری در مسیر هیئت‌های عزاداری فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی بیان کرد: میانگین اهدای خون بانوان در این استان ۷.۱ درصد کل آمار اهداکنندگان و این میزان در کشور حدود ۴.۶ درصد است.

او  با بیان اینکه خراسان جنوبی در اهدای خون بانوان طی سال گذشته رتبه پنجم کشور را کسب کرد است: اهدای خون در بانوان، نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با اشاره به اهدای خون مستمر ادامه داد: سال گذشته شاخص اهدای مستمر خون در کشور ۵۴ درصد و در خراسان جنوبی ۵۸.۸ بوده است.

مهدی‌زاده تاکید کرد: مردم باید اهدای خون را در سال به صورت متوالی انجام دهند، چرا که نیاز به فرآورده‌های خونی در همه روز‌ها وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.