پایان نامه‌ای که برای بیماران دیابتی اثربخش شد!

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: پایان نامه دانشجویی منجر به طراحی و تولید نرم افزار «فمک» برای بیماران دیابتی شد.

دکتر محمدرضا خسروی اظهار داشت: با توجه به رویکرد مسئله محور بودن تحقیقات و پژوهش‌ها در راستای پاسخ به نیاز جامعه، اولین جلسه دفاع از پایان نامه محصول محور دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.

وی افزود: این پایان نامه با موضوع «نرم افزار پایش و ارجاعات بیماران دیابتی» با عنوان "فمک" توسط ایرج برات پور دانشجوی رشته پزشکی مقطع عمومی ارائه و دفاع شد.

دکتر خسروی با بیان اینکه این پژوهش علمی در جهت خدمت رسانی به بیماران دیابتی کشور است اضافه کرد: نرم افزار «فمک» قابلیت‌های مختلف در جهت بهبود و کنترل بیماری دیابت و پایش این بیماران در موارد مختلف از جمله قند خون، کراتینین، BMI را داراست.

وی ادامه داد: در این نرم افزار، ارجاعات می‌تواند به صورت دوره‌ای و براساس گایدلاین ارجاعات بیماران دیابتی انجام گیرد و نتایج توسط پزشک معالج وارد سامانه شود.

به گفته وی؛ در حال حاضر نرم افزار «فمک» از طریق درگاه اینترنتی مایکت قابل دسترسی و دانلود می‌باشد.

دکتر خسروی خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این نرم افزار هم اکنون کلینیک تخصصی و فوق تخصصی امام علی (ع) شهرکرد در حال جذب و خدمت‌رسانی به بیماران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار