مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت:نظارت بهداشتی دامپزشکی بر ذبح و قربانی دام در روزهای تاسوعا و عاشورا در این استان تشدید می شود.

مختار رجایی فر گفت: ۹ گروه ثابت و ۱۰ گروه سیار برای نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا ‌در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و حفظ سلامت عزاداران در استان ساماندهی شده است.
 
مدیر کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: توصیه می شود به منظور رعایت شرایط بهداشتی و اجتماعی، عزاداران از کشتار دام در مکان های عمومی و جلوی دسته های عزادارای، خودداری و کشتار فقط در کشتارگاه های دام انجام شود.
 
 وی ادامه داد: هیئت های مذهبی ، خیرین و شهروندان باید دام خود را از میادین و مکان‌های مجاز عرضه دام زنده تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.
 
مدیر کل دامپزشکی استان گفت: کشتارگاه های دام استان در این ایام فعال است و خدمات به صورت رایگان ارائه می شود.
 
وی افزود: با توجه به امکان شیوع بیماری تب کریمه کنگو ، همه شهروندان و مسوولان هیات های مذهبی باید گوشت قربانی را پس از نگهداری به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال (دمای صفر تا چهار درجه) برای طبخ غذا استفاده کنند.
 
رجایی اضافه کرد: خیران و مردم فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان گذارند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.