منشورهای بازالتی ماکو در مسیر جهانی شدن

عضو شورای عالی ژئوپارک جهانی یونسکو گفت: منشورهای بازالتی ماکو،به عنوان ژئوپارک جهانی قدرتمند با ویژگی‌های خاص معرفی خواهد شد.

ژئوپارک منطقه آزاد ماکو، باحضور نماینده یونسکو در ایران به عنوان مهمترین رویداد گردشگری منطقه، در مسیر جهانی شدن قرار دارد.

عضو شورای عالی ژئوپارک جهانی یونسکو در حاشیه دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: امروز در منطقه آزاد ماکو مقدمات آغاز برنامه معرفی ژئوپارک منطقه آزاد ماکو آغاز شد و باتوجه به ظرفیت‌های گسترده منطقه، یک ژئوپارک قدرتمند با ویژگی‌های خاص معرفی خواهد شد.

علیرضا امیرکاظمی با اشاره به اینکه مقدمات جهانی شدن منطقه آزاد ماکو و ایجاد یک ژئوپارک بزرگ یونسکو در حال انجام است افزود: ژئوپارک‌ها به منظور حفاظت از چهارگونه میراث به ویژه میراث زمین شناختی منطقه فعالیت می‌کنند و علاوه بر آن از طریق توسعه زمین گردشگری یا ژئوتوریسم در منطقه به توسعه اقتصادی جامعه محلی و ایجاد مشارکت در فعالیت‌های محلی کمک خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر آن با آموزش‌های تخصصی و عمومی که ارائه خواهد شد به توانمندسازی جامعه محلی و ایجاد مشاغل جدید و جذب سرمایه گذاری و ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری در منطقه کمک می‌کند.

امیرکاظمی با بیان اینکه ژئوپارک‌ها یکی از برنامه‌های پیشرفته و بروزی است که در کل دنیا مورد توجه قرار دارد اضافه کرد: ۳ ژئوپارک جهانی در کشور و ۵ پروژه فعال ژئوپارک نیز در حال انجام است.

وی خاطرنشان ساخت: در کل دنیا ۱۹۵ ژئوپارک در ۴۸ کشور جهان معرفی شده است.

 معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز گفت‌: منطقه آزاد ماکو به لحاظ مواهب خدادادی، طبیعی و میراث فرهنگی بیشترین تعداد ژئوسایت‌ها را دارد که مجموع این ژئوسایت ها، ژئوپارک ملی و جهانی را شکل خواهد داد.

بهنام امیریان افزود: با یک نیازسنجی درست و سریع اقدام شد و از امروز انشاله مقدمات معرفی منطقه آزاد ماکو در سطح ملی به عنوان ژئوپارک جهانی و انشاالله به مرور در قالب ثبت جهانی در یونسکو اقدام می‌شود و به سمت تکمیل و بهبود زیرساخت جهانی شدن قدم برمیداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.