افتتاح نخستین مرکز جوارکارگاهی در اتاق اصناف بام ایران

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته ملی مهارت امسال با همکاری اتاق اصناف برای نخستین بار در کشور مرکز جوارکارگاهی در این اتاق افتتاح می‌شود.

علیرضا کریمزاده در نشست با رئیس و هیئت رئیسه اتاق اصناف شهرستان شهرکرد، اظهارداشت: سازمان بین المللی کار در یک اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که تا پنج سال آینده، هشت هزار و ۳۰۰ شغل از رده خارج و شش هزار و ۳۰۰ شغل جدید وارد بازار کار می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس در نظر داریم با همکاری اتاق اصناف در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری دوره‌های آموزشی مختلفی را تحت عنوان طرح استاد و شاگردی در حرفه‌ها و صنف‌های گوناگون برگزار نماییم بدین شکل که هر استادکار می‌تواند به سه شاگرد در مدت زمان سه تا ۱۸ ماه آموزش دهد.

کریمزاده اضافه کرد: در مدت زمانی که فرد در این مراکز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرد، برای آن واحد صنفی یک QR کد صادر می‌شود که می‌تواند از امتیاز‌هایی مانند بیمه حوادث، تخفیف‌های مالیاتی و. بهره‌مند شود.

وی گفت: همچنین طرح تابستانه مهارت برای دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در استان اجرا می‌شود که این قشر در این طرح با حضور در واحد‌های صنفی با مهارت‌های مورد علاقه خود آشنا شوند.


بیشتر بخوانید


کریمزاده تصریح کرد: در راستای اجرای ماده ۱۱۰ قانون کار و به منظور گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کلیه کارفرمایان واحد‌های صنعتی، خدماتی، تولیدی و... مکلف به ایجاد مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی شدند.

وی بیان داشت: با توجه به ظرفیت مطلوب اتاق اصناف در استان چهارمحال و بختیاری، مراکز جوار کارگاهی به منظور ارتقای مهارت‌های اتحادیه‌های صنفی ایجاد می‌شود تا این افراد آموزش‌های لازم را فرابگیرند.

کریمزاده اظهار داشت: در هفته ملی مهارت امسال با همکاری اتاق اصناف برای نخستین بار در کشور مرکز جوارکارگاهی در این اتاق افتتاح می‌شود.

وی افزود: در اتاق اصناف شهرستان‌ها نیز یک مرکز جوارکارگاهی ایجاد خواهد شد.

فعالیت ۵۴ هزار واحدصنفی در چهارمحال و بختیاری

محمود حبیبیان رئیس اتاق شهرستان شهرکرد گفت: در سطح استان ۵۴ هزار واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در شهرستان شهرکرد نیز ۱۸ هزار واحد صنفی به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

حبیبیان با اشاره به افایش تعامل، هم افزایی و همکاری بین بخشی میان دستگاه‌های مختلف با اتاق اصناف، اضافه کرد: با ایجاد مراکز جوارکارگاهی در واحد‌های صنفی استان تمام تلاش خود را برای ارتقای سطح دانش و مهارت اصناف و مردم به کار می‌گیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار