استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان سرشار از ثروت‌های خدادادی است و رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با شرایط و نیاز‌های منطقه باشند.

محمد کرمی   استاندار سیستان و بلوچستان  در جمع تعدادی از دانش آموزان بسیجی اظهارکرد: سیستان و بلوچستان یک استان کاملاً ثروتمند است و نباید واژه محروم را برای آن به کار ببریم.

وی بیان کرد: این محرومیت ناشی از آن است که در گذشته متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان کار نشده و یا نگاه‌های کوچک به استان مانع از رشد و توسعه آن شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: متاسفانه فرهنگ کار در استان به دلایلی تضعیف شده است و در برخی مواقع برای اجرای پروژه‌ها، نیروی کار از خارج از استان تامین و یا از اتباع خارجی استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر جامعه‌ای بخواهد پویا محسوب شود باید اهل کار و تلاش باشد و علاوه بر آن در اسلام نیز به کار و تلاش به طور مداوم توصیه شده و کار و تلاش و کسب روزی حلال معادل عبادت عنوان شده است.

کرمی خطاب به دانش آموزان بسیجی گفت: شما از همین دوران باید کار و تلاش را شروع کنید و مطالعه مستمر داشته باشید چرا که مطالعه تحرک فکری ایجاد می‌کند و تحرک فکری باعث بروز ایده و ایده نیز تحول آفرین خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانش آموز باید رؤیاپرداز باشد، چون رؤیا تبدیل به ایده و ایجاد تحول می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر استفاده از فناوری و خلاقیت در مدیریت‌ها افزود: تغییراتی در دانشگاه‌ها انجام شده و برخی رشته‌ها حذف و برخی رشته‌ها اضافه شده‌اند چرا که رشته‌ها باید متناسب با شرایط و نیاز‌های استان باشند.

وی گفت: در حالیکه ظرفیت‌های بی‌شمار کشاورزی در سیستان و بلوچستان داریم، اما نیروی متخصص در استان در این زمینه وجود ندارد و در شهرستان‌هایی که مرکز کشاورزی نیز هستند رشته‌های انسانی غیرکاربردی وجود دارد، اما رشته کشاورزی مورد نیاز در دانشگاه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار