۴۸ نفر در حوادث ترافیکی ساوه و زرندیه جان خود را از دست دادند

رییس اورژانس و مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه گفت: امسال در اثر وقوع تصادفات جاده‌ای در محورهای ارتباطی شهرستان‌های ساوه و زرندیه، ۴۸ نفر جان خود را از دست دادند.

بهرام صیدی رییس اورژانس و مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه  اظهار کرد: امسال پنج هزار و ۸۸۵ ماموریت امدادی توسط عوامل این مدیریت انجام شد که ۲ هزار و ۹۹ مورد آنها حوادث ترافیکی بود.

وی افزود: در این حوادث ترافیکی در مجموع ۲ هزار و ۶۶۱ تن مصدوم، خدمات درمان اورژانس پیش‌بیمارستانی دریافت کردند که ۲ هزار و ۷۰ نفر از این مصدومان جهت ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

صیدی ادامه داد: ۴۸ نفر نیز به علت شدت جراحات وارده در حوادث ترافیکی چهار ماه اخیر در سر صحنه حادثه در دم فوت کردند.

رییس اورژانس ساوه همچنین از برقراری هشت هزار و ۲۷۲ تماس تماس امدادخواهی با واحد ارتباطات و هدایت عملیات‌ اورژانس ساوه خبر داد و اظهار داشت: پنج‌هزار و ۸۸۵ مورد از این تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس برای امدادخواهان شد و یک‌هزار و ۳۲۶ مورد از تماس گیرندگان نیز مشاوره تلفنی دریافت کردند.

وی یادآور شد: در حوزه پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی ساوه، ۲۱ پایگاه اورژانس و یک واحد ارتباطات و هدایت عملیات فعال است که ۱۳ پایگاه در شهرستان ساوه و هشت پایگاه در شهرستان زرندیه به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات درمانی ارایه می دهند.

صیدی تاسیس اورژانس بانوان و همچنین تجهیز اورژانس ساوه به اتوبوس آمبولانس را از دستاوردهای مهم اورژانس ساوه در سالیان اخیر در امر امدادرسانی ویژه به بانوان و مدیریت حوادث پرتلفات اعلام کرد.

مرکز فوریت‌های پزشکی و پیش بیمارستانی ساوه به بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهرستان‌های ساوه و زرندیه و همچنین مسافران آزاد راه همدان - ساوه - تهران، سلفچگان – ساوه – تهران و محورهای قدیمی منتهی به این مناطق در قالب ۱۵ پایگاه جاده‌ای خدمت رسانی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.