نوروزی شهردار کرمانشاه گفت : شهرداری براساس اولویت طرحها را اجرا میکند و اکنون با اجرای چند طرح ترافیکی به دنبال رفع مشکلات ترافیک در سطح شهر هستیم.
وی اظهار کرد: رینگ ترافیکی این شهر هم اکنون در دست احداث است و اتمام آن میتواند نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی محدودههای مرکزی داشته باشد.
شهردار کرمانشاه با بیان اینکه شهر کرمانشاه فاقد رینگ ترافیکی است، افزود: تلاش میشود با احداث و تکمیل این رینگ ضمن کاهش بار ترافیکی در مناطق مرکزی شهر و توزیع ترافیک در هسته شهر، تردد شهروندان به میزان زیادی تسهیل شود.
وی اضافه کرد: رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه از جنوب شرقی شهر و از محله جعفرآباد آغاز و پس از عبور از آرامستان جدید به سمت کیان شهر و کمربندی شرقی متصل میشود.
شهردار کرمانشاه بیان کرد: این رینگ ترافیکی سپس از طریق تقاطع غیر همسطح میدان نفت به سمت بلواز زن خواهد رفت و در ادامه به الهیه و از آنجا به پشت دولت آباد و منطقه دره دریژ و سپس به شهرک امام متصل میشود.
نوروزی با بیان اینکه سطح معابر شهر کرمانشاه با تعداد خودروهای آن همخوانی ندارد یادآور شد: حدود ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در این شهر در حال تردد است که این تعداد خودرو برای یک میلیون نفر جمعیت بالا بوده و معابر آن گنجایش ندارد.
وی تاکید کرد: این معضل از میدان آزادی به سمت خیابان مدرس و بالاتر از آن بیشتر نمود پیدا میکند به طوری که این مناطق هم اینک با مشکلات جدی تردد و توقف مواجه است.
نوروزی با بیان اینکه با احداث این رینگ، ترافیک هسته شهر به اطراف منتقل میشود یادآور شد: در شهر کرمانشاه سه محور شمال به جنوب وجود دارد که شامل کمربندی غربی و شرقی و بلوار شهید بهشتی که به احداث سه پل غیر همسطج نیاز دارد که یکی از آنها در میدان نفت در حال ساخت است.
وی افزود: یک پل غیر همسطح نیز در کمربندی غربی برای کنترل ترافیک عصرگاهی پیش بینی شده است که حجم ترافیک را که از الهیه به سمت تاق بستان میرود و ترافیک آن که به علت کم عرض بودن پل روی قره سو زیاد است کاهش خواهد داد که برای احداث آن در حال تجهیز کارگاه هستیم.
شهردار کرمانشاه تاکید کرد: علاوه بر این باید یک پل در کمربندی شرقی در اتوبان حضرت امام (ره) احداث شود تا محورهای شمال به جنوب شهر روانتر شود.
وی در زمینه تعریض خیابان مدرس گفت: تعریض این خیابان سال هاست که در دست اقدام بوده و تنها بخشی از آن انجام شده و بخشی ناقص مانده است که یکی از دلایل ناقص بودن آن ایجاد محدودیت توسط میراث فرهنگی است که اجازه عقب کشی را به مغازهها نمیدهند.
نوروزی ادامه داد: باید در ابتدا و قبل از انجام عملیات تعریض به این فکر و نتیجه میرسیدند که اینجا یک گذر میراث فرهنگی است و باید نگه داشته شود و چنانچه لازم است یک بخشی از آن تبدیل به پیاده راه شده و اصلا تعریض نشود .