نماینده وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ظرفیت‌های گردشگری مختلف شهرستان قصرشیرین اشاره کرد و گفت : این شهرستان می‌تواند قطب گردشگری زمستانه کشور شود.

جبار گوهری نماینده وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به استان کرمانشاه در حاشیه بازدید از سد شهدای قصرشیرین، گفت : بنیاد مستضعفان سرمایه‌گذاری کلانی را در حوزه کشت و صنعت و شیلات در حاشیه این سد انجام داده که می‌تواند یک جاذبه ویژه برای گردشگران باشد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های ویژه تاسیسات گردشگری موجود در شهرستان قصرشیرین، فراهم کردن شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه تفریحات گردشگری می‌تواند به رونق منطقه کمک کند.

نماینده وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هم چنین فاصله بسیار نزدیک این سد به پایانه‌های مرزی خسروی و پرویزخان، امکان حضور گردشگران عراقی را نیز فراهم کرده و در صورت اجرای یک پروژه تفریحاتی خاص می‌تواند به یک قطب گردشگری تبدیل شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان قصرشیرین، این منطقه در صورت جذب سرمایه‌گذار و ایجاد زیرساخت‌های لازم می‌تواند به قطب گردشگری زمستانه کشور تبدیل شود.

گوهری تصریح کرد: قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات و دسترسی به هر دو اقلیم عربی و کُردی عراق شرایط این منطقه را برای سرمایه‌گذاری بسیار مساعد کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از ظرفیت‌های ویژه گردشگری شهرستان قصرشیرین علاوه بر بحث طبیعی و تاریخی، گردشگری دفاع مقدس است که می‌تواند در قالب اردو‌های راهیان نور موجب رونق منطقه شود.

نماینده ویژه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: شهرستان قصرشیرین از هر جهت از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است که در صورت سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی همچون سد شهدا می‌تواند این شهرستان را به پایلوت و قطب گردشگری زمستانه کشور تبدیل کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.