معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کرمان خبر داد:

تدارک پیاده روی اربعین برای دانش آموزان کرمانی

سید اصغر سادات حسینی گفت: پیاده روی اربعین ۱۴۴۵ هجری قمری برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه با عنوان "طریق الحسین" در دستور کار آموزش و پرورش کرمان است.

سید اصغر سادات حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان که با محوریت پروژه مهر در منطقه ماهان برگزار شد، با بیان اینکه کار تبیینی برای دانش آموزان از ارزش والایی برخوردار است، گفت: کارتبیینی به نگاه دانش آموز عمق می‌دهد، این فعالیت‌ها به فهم عمیق‌تر وی از موضوع‌های ارزشی و اعتقادی کمک می‌کند.

او افزود: سوگواره دانش آموزی "احلی من العسل" به یاد قاسم بن حسن (ع) در سراسر استان همزمان با سراسر کشور با شکوه خاصی در ششمین روز محرم برگزار شد که قطعا تاثیر بسیار مطلوبی بر تقویت روحیه عاشورایی نوجوانان ما دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: برگزاری اردو‌های یک روزه در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی برای ۲۰ هزار دانش آموز استان در دستور کار است.

سادات حسینی خطاب به مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت: با همه توان با بهره مندی از نظر پیشکسوتان، صاحب نظران، هیئت‌های اندیشه ورز و... برای نهادینه سازی ارزش‌ها و اعتقادات اسلامی بین دانش آموزان عمل کنید که حضور پرشور دانش آموزان در نماز جماعت مدرسه و پایبندی به عفاف و حجاب از مهمترین اولویت هاست.

او بیان کرد: آمارها  نشان می‌دهد، در ۹ ماهی که دانش آموزان در اختیار آموزش و پرورش هستند شاهد آسیب‌های اجتماعی کمتری هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: طبق تفاهم نامه منعقد شده با ستاد بازسازی عتبات عالیات، تبلیغات وسیعی انجام شده تا با جمع آوری نذورات برای بازسازی گنبد حرم حضرت زینب (س) اقدام شود.

سادات حسینی همچنین به راه اندازی مجدد طرح "هزار در هزار" اشاره کرد و گفت: به نیت امام زمان (ع) کار‌های فرهنگی خوبی با کمک همکاران از مسیر این طرح انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار