۱۳۰ هیات مذهبی در مرکز استان سمنان پاسدار آرمان نهضت حسینی هستند

فرماندار سمنان گفت: ۱۳۰ هیات مذهبی محرم امسال در شهر سمنان برای برگزاری عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) نقش‌آفرین هستند.

محمد بهرامی فرماندار سمنان گفت: ۳۵ هیات از ۱۳۰ هیات مذهبی فعال مرکز استان سمنان در محرم امسال مربوط به هیات خواهران و بقیه مربوط به آقایان است.

فرماندار سمنان ادامه داد: ۲۱ هیات مذهبی مرکز استان سمنان از روز ششم محرم و از ساعت ۲۱ به برگزاری آیین دسته روی پرداختند.

وی بیان کرد: ۱۲ هیات مذهبی از شب ششم تا نهم، ۱۳ هیات مذهبی در شب عاشورا در منطقه شمال شهر سمنان دسته‌روی برپا می‌کنند و در روز عاشورا ۲۱ هیات از ساعت ۱۷ در یک مکان جمع می‌شوند و به عزاداری می‌پردازند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات رسان مانند شهرداری با حضور پاکبان و استقرار دستگاه آتش نشان و دانشگاه علوم پزشکی با استقرار اورژانس بیمارستانی و اتوبوس آمبولانس، در ارایه خدمات در محدوده دسته‌روی حضور دارند.

بهرامی با بیان اینکه یخ بهداشتی برای تامین آب آشامیدنی سالم در اختیار موکب‌ها و هیات‌ها به قیمت عمده تهیه شده و عرضه می‌شود، تصریح کرد: بین ۳۰ تا ۴۰ ایستگاه صلواتی به صورت مردمی و خودجوش در مسیر مساجد و هیات مذهبی در دهه محرم امسال در مرکز استان سمنان برپا است.

وی گفت: امسال برای پنج مدرسه در مرکز استان سمنان مجوز برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در دهه محرم صادر شد.

فرماندار سمنان ابراز کرد: تمهیدات ترافیکی و امنیتی برای آسایش شهروندان در مسیر‌های عزاداری محرم در سمنان اندیشیده شده است،

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.