زاخارووا: روسیه اهانت به قرآن را به شدت محکوم می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اقدام موهن دانمارک در اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد.

اقدام سوئد و دانمارک در اعطای مجوز برای به آتش کشیدن قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان جهان باعث خشم کشور‌های اسلامی شد. با این حال، محکوم کردن این اقدام شنیع تنها خلاصه به کشور‌های اسلامی باقی نماند و بسیاری از کشور‌های جهان انجام چنین اقدامی را توهین به سایر ادیان دانسته و آن را به شدت محکوم کردند. 

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد مسکو به شدت اقدام اخیر در به آتش کشیده شدن قرآن در دانمارک را محکوم می‌کند. 

او در کنفرانس خبری روزانه خود به خبرنگاران گفت: ما انجام چنین اقدامات موهنی را در دانمارک و سایر کشور‌های اروپای شمالی محکوم می‌کنیم و آن را مصداق اقدامی افراط گرایانه می‌دانیم. حقیقت این است که توهین به هر مذهبی اقدامی نامناسب است. 

زاخارووا خاطرنشان کرد: ما شاهد موجی از اقدامات افراط گرایانه ضدمذهبی در پایتخت‌های اروپایی هستیم که به انجام اقدامات مجرمانه علیه اسلام و توهین به کتاب مقدس مسلمانان منجر شده است. روسیه همواره با توهین به احساسات دین داران مخالف بوده و آن را نقض بی شرمانه حقوق بشر می‌داند. 

او در پایان از مقامات دانمارکی خواست مانع از وقوع اقدامات مشابه در این کشور شوند. 

گفتنی است افراط گرایان دانمارکی در کپنهاگ، پایتخت این کشور در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه و مصر اقدام به آتش زدن یک نسخه از قرآن کریم کردند که با موجی از محکومیت‌ها از سوی کشور‌های اسلامی همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار