رئیس جمهور روسیه می‌گوید کشور‌های عضو بریکس علیه شخص خاصی با یکدیگر دوستی نمی‌کنند بلکه در راستای منافع یکدیگر کار می‌کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با دیلما روسف، رئیس بانک توسعه جدید بریکس گفت: «دوستی اعضای بریکس علیه شخص خاصی نیست. این موضوع مسائل مالی را نیز در بر می‌گیرد».

به گزارش اسپوتنیک، پوتین در این نشست همچنین گفت: «تسویه با ارز‌های ملی بین کشور‌های بریکس در حال افزایش است و بانک توسعه جدید می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد».

گفتنی است بانک توسعه جدید یک نهاد مالی بین‌المللی است که توسط کشور‌های عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) تاسیس شده است. دفتر مرکزی این بانک در شانگهای چین است.

کشور‌های عضو بریکس ۲۲ تا ۲۴ آگوست (حدود یک ماه دیگر) در ژوهانسبورگ، بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی به گرد هم می‌آیند. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این کشور‌ها قصد دارند «ارز واحد بریکس» را در ماه آینده معرفی کنند. رسانه‌ها می‌گویند ایده ایجاد یک واحد پولی جداگانه برای مبارزه با سلطه دلار از مدت‌ها پیش در بریکس مطرح شده، اما به نظر می‌رسد این طرح به مرحله اجرا نزدیک شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار