تامین ۴۰ میلیون متر مربع زمین نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: تامین زمین نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در دولت سیزدهم ۴۰ برابر شد.

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در نشستی مشترک با "جواد کریمی قدوسی" نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در قالب طرح ملی مسکن ۴۰ میلیون متر مربع زمین در شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان خراسان رضوی از طریق زمین ملی یا الحاق زمین به شهر یا روستا تامین شده که در مقایسه با زمینی که برای طرح مسکن مهر تامین شد، رقم قابل توجهی است.

او افزود: علت اصلی گستردگی زمین در طرح نهضت ملی مسکن آن است که اغلب واحد‌های مسکونی این طرح به صورت ویلایی ساخته می‌شود، در این راستا تاکنون ۴۴۱ هزار و ۲۶۹ متقاضی از این استان در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۲۰ هزار و ۹۰۶ متقاضی تایید نهایی شده اند.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: این استان با سهم ۱۰ درصدی از چهار میلیون واحدی که دولت سیزدهم در قالب نهضت ملی مسکن در مدت چهار سال احداث می‌کند، باید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ایجاد کند.

داعی بیان کرد: تاکنون زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن در ۵۰ تا ۶۰ شهر استان کشور به روش‌های مختلف از جمله الحاق یا تغییر کاربری تامین شده است.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست، ارائه خدمت به مردم را وظیفه دشوار و در عین حال شیرین دانسته و با استماع گزارشات؛ ارایه شفاف، ساده و گام به گام اقدامات به مردم را در جهت آگاهی بخشی به متقاضیان مهم دانست.

او بر استفاده از ظرفیت مبلغان، ائمه جمعه و جماعت، رسانه و روابط عمومی‌ها در آگاهی بخشی به مردم در راستای آشنایی با ابلاغیه‌ها و بسته‌های تشویقی و حقوق شهروندی در جهت مطالبه گری تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار