در اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مطرح شد؛

دعوت از مردم و هیئات عزاداری جهت شرکت در نماز جمعه عاشورایی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه ای از مردم مؤمن و هیئات عزاداری برای شرکت در نماز جمعه عاشورایی و پویش سراسری لبیک یا قرآن دعوت کرد.

متن اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به منظور دعوت مردم و هیئات عزاداری برای شرکت در نماز جمعه عاشورایی و پویش سراسری لبیک یا قرآن به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء والصدیقین

نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) عالی‌ترین و ناب‌ترین جلوه‌های بندگی، نقطه اوج و قله رفیع تابناک‌ترین آموزه‌ها و معارف الهی است و نماز ظهر عاشورا مظهر تمام عیار خلوص و بندگی وآمیزه‌ای از حماسه و عمل به تکلیف و مظهر عروج انسان به مقام قرب پروردگار متعال است.

همزمان با تقارن عاشورای حسینی با سالگرد اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ و به تأسی از سیره عاشورایی اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برای خلق حماسه دیگری در پیوند شور و شعور حسینی در بزرگداشت شعائر الهی و ترویج نماز اول وقت، نماز‌های جمعه این هفته با عنوان نماز جمعه عاشورایی در سطح استان با حضور عزاداران حسینی و هیئات و دسته جات عزاداری برگزار می‌گردد.


بیشتر بخوانید


همچنین با عنایت به تحرکات خیبثانه کانون‌های شیطانی و عوامل صهیونیسم بین‌الملل و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، مساجد، حسینیه‌ها و خیمه‌گاه‌های عزای حسینی در شب و روز عاشورا با قرائت قرآن و در دست داشتن کلام الهی، ندای لبیک یا قرآن و لبیک یا حسین سر داده و این اقدام ننگین و پلید را محکوم می‌نمایند و پویش ملی لبیک یا قرآن شب عاشورا در سراسر کشور اجرا می‌شود.

نماز جمعه عاشورایی بیرجند روز جمعه ۶ مرداد، به امامت حضرت آیت الله عبادی دامت برکاته نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم بیرجند در قتلگاه (بهشت متقین) برگزار می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.